• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Tilläggas ska ju också göras att våra barn får i sig tre gånger så lite tungmetaller och gift som vi själva fick när vi var barn : (

• SessanM

Sladdis: gick över på ett par dygn för mig också, helt smärtfritt. Tror jag pressa ut lite två gånger första dagen men sen bara försvann det.

Har också fått tillbaka mensen nu, haft riktigt jobbig värk i magen. Usch!

Måste bara säga att jag gillar denna tråden, här dömmer ingen någon annan. Gick med i en annan om mat men de verkar ganska präktiga och dömande mot varandra så tror jag håller mig här ;)

Pipmuggen verkar förresten ha gått hem!

• momster

Här kommer Denver få gröt på recept så har inte så många val möjligheter.
    Han anv fortfarande nr 1 och 2 på napparna till nappflaskorna beroende på tillverkare pipmugg kan jag drömma om. Får han för stort hål spyr han upp allt direkt :(
    Ska börja med potatis till han nu i veckan och hoppas han gillar det.

• chess07

Tyvärr är de så att vi får i oss massa skit genom maten som vi inte vet om. Köp ekologiskt så långt de går för barnens skull...

Vi fortsätter med nestle då det inte var mycket i den. Dem rekommenderar att inte ge mer än 3 portioner om dan, å de gör man ju inte när dem kommit igång med maten.

Sen har vi oxå tänkt göra egen gröt , vi ska komma igång och äta gröt själva igen så då blir de naturligt att göra till honom oxå (fast med paltbrödet i)

• anjiali

Vet inte ens om det finns paltbröd här ð??®ska kolla !!!
    Har förövrigt missat vad ni pratar om men uppfattar det som de upptäckt tungmetaller i barngrötar med vete ???? Har jag rätt ??? Får googla lite sen.
    Är ris/majs gröt ok ????

• millifjor

Men hur får man den egna havregröten helt slät? Jag mortlade och mortlade men fick aldrig den helt slät och Rakel fick kväljningar direkt av den :-/. Testade även att koka den aslänge men det hjälpte ju inte heller. Dessutom har man ibland inte tid att koka den länge då lillfisen kan bli vrålhungrig från ingenstans
    Vilken köpegröt var bäst då om lillan vägrar den hemmagjorda?

• SaJo81

Idag vaknade dom stora grabbarna kl 6 :S inte skönt! Jag som är så jäkla trött.... Var ju "tvungen" att kolla färdigt på Sagan om konungens återkomst igår som var slut 00.15 och sen tog det en stund att somna med.... Min man är inte mycket till hjälp helger som denna, han går på sin tredje natt i kväll efter två riktigt långa pass :(

• SaJo81

Förresten, har ju inte berättat hur det var på babysimmet :) första lektionen i onsdags och Bastian älskade det verkligen :) var jättemysigt!

Igår tog jag med mina två stora barn på julfest :) jättekul! Tomten var där med godis, dansade runt granen och kollade på Allgott och Villgott :)