• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Lea äter frukost gröt 9 sedan ersättning 11 lite lunch runt 12-13 halv burk ca ersättning ca 15 sen middag vid 17 om hon inte vill ha ersättning försöker ge ersättning. Men ibland vill hon hellre ha mat.. Sen ibland äter hon gröt till kvällsmat eller ersättning lite olika

• Tibell

Lovis får än så länge endast ersättning..

Vi har provat lite smakisar för en månad sedan men hon reagerade på allt så vi har backat helt med mat.

Nu ska vi få göra en större allergiutredning och beroende på vad den visar ska vi försöka fasa in mat igen...

Nu har vi i allafall fått ner hennes kräkande och alla utslag hon drogs med hela tiden...kommit fram till att det är luftburet ägg och kontakt av mjölk

• AAEV

Ellabella: man behöver inte börja med gluten vid sex mån, men man ska göra det under tiden man ammar! :)

• chess07

Tibell va jobbigt för er med allergin. Hoppas ni får ordning på de nu då.

Arvid ammar kring 06, äter en halv portion gröt med lite kanel i vid 09. Ammar kring 10, sitter numer med

När vi äter lunch 12-13 och får smaka lite olika och ammas efter det. Ammar igen vid 16 och nästan en portion gröt vid 18 och ammas lite vid 19 när han ska sova och sen igen vid 00 ca.

Han blir 6 mån om 1 v.

Jag tänker som så att han får smakisar till lunch som vi ökar på till en portion successivt. Har inte bråttom, vill gärna amma delvis till han är 1 år.

• skuttare

För 3 år sedan när stora tjejen var liten så var rekommendationerna oxå 6 mån. Trodde de hade varit så sedan dess

• Sladdis

Skuttare: När Matteo var fyra månader gjorde jag ett inlägg som såg ut nästan exakt som ditt. Jag helammade då och kunde inte förstå varför så många börjat med smakisar. Sedan hamnade vi i helvetet. Matteo vaknade en gång i timmen och vägrade flaskan vilket gjorde att mannen inte kunde ta Matteo så att jag kunde vila. Jag gick på knäna. Då sa min BVC-tant att om jag började med gröt så kunde mannen ge det på morgonen och/eller kvällen så att jag kunde få sova lite. Därför började vi med smakisar som fort blev till portioner. Det var inte alls så jag hade tänkt det och jag är jättebesviken. Men bortsett från det verkar det gå bra. I början fick han nästan en hel liten burk katrinplommonpuré för att han blev trög i magen men den har vi fasat ut helt nu. Jag tror alla har lite olika anledningar till varför de ger mat.

• Cizzi86

Ja..charlie är ju 7 mån den 23 så han är lite äldre. Han älskar mat och han va helt galen när han skulle äta ersättning. Testade olika nappar,välling ja t.o.m att ge ersättning i pipmuggen men han ville inte! Då körde jag på med mat och gröt och han älskar mat;) därför har vi nu i ung 1,5 vecka kört med bara gröt och mat. Gröt på 1,5dl vatten vid 7.30(ungefärliga tider) och katrinplommonpure till efterrätt typ. Lunch med min mat 11 sen middag(samma som lunchen) 15 och sen gröt på 1,5dl vatten vid 18.30. Han får katrinplommon till alla mål för magens skull och fruktpure till efterrätt till lunch och middagsmålet. Tänkte oxå att vi skulle fasa ut lr dra ner på katrinplommonen allteftersom. Det känns som han äter massor...blir kul att se vad han väger näata gång..han är en liten kille annars;)

• Cizzi86

Glömde skriva va mycket han åt till lunch och middag men är nog nästan en stor burk ,om man ska jmf med det, per gång

• SaJo81

Skuttare: asså? Konstigt att det kan vara olika på olika ställen, våra andra två är ju 3 år o 4 mån och när dom var små sa BVC 4 månader på all mat :)

Vi har inte börjat än, han har smakat lite nät vi äter och så men jag väntar lite till, han blir 6 månader den 22:e

• anjiali

M blir sex månader på onsdag . Hon äter inte så värst mycket utan helammas fortfarande. Försöker erbjuda gröt på kvällen (fast nu vet jag inte längre efter vad som framkommit). Vill gärna att hon är mätt för natten eftersom hon vaknar så mycket.
    Sen får hon smaka på det vi äter. Å då blir det smulor eller en klick på lillfingret. Det gillar hon skarpt.
    Försökt med lite puré det senaste. Men hon är inte jätte intresserad.