• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Jag tror alla mammor känner när det är dags att börja,eller så visar det sig på vågen på bvc när bebis måste ha mer mat : ) Jag är dock inte förvånad att så många börjar med mat innan 6 månader. : )

• juliaannaeva

Min dam blir 6 månader den 25 och avskyr fortfarande flaskan hon får därför flaskan vid 05 (i sömnen typ och då går de bra) sen får hon 1,5 dl gröt 08-09 sen försöker jag med flaskan runt lunch vilket brukar sluta i skrik så då får hon rotfrukts mos ist tänkte att jag imorgon ska koka lite lax till henne så hon börjar få lite proteiner till lunch med. Sen får hon fruktpure till mellanmål vid 15 eller en banan. O sen 1,5 dl gröt innan läggning vid 19 o så snuttar hon lite på flaskan när hon somnat. Men eftersom hon nästan inte får i sig någon ersättning så reder jag ut gröten med den istället :) men idag har hon fått nan 2.. BVC tyckte jag skulle prova o se om hon tyckte bättre om den men tror inte hon märkte någon skillnad... Hon får alltid päron eller Katrin plommon pure till gröten :)

• JWall

AAEV. Måste fråga angående det här med BLW! Jag är sugen på att testa det men som första gångs mamma är jag lite larvig över att han ska sätta i halsen. För visst är det så att man ska ge "bitar" som dom kan ta och äta själva? Vad brukar du ge? Har tänkt att ge kokt morotstav någon dag, eller rekomenderar du någe bra o börja med? Har dina barn satt i halsen mycket? Han har fått skalad gurkstav som jag höll i och han gnagde. Det var mer lajbans än de där jäkla puréerna tyckte han :)
    Vore jätte tacksam för svar :)

• momster

Tänkte bara seja att jag kommer bli lite inaktiv ett par veckor då min telefon är på lagning. Hoppas på att få pengar när jag fyller år så jag kan köpa en ny i stället.
    Men då vet ni vart jag tagit vägen ;)
    Kram på er alla underbara ! Hoppas ni finns kvar när jag kommer tillbaka :)

• millifjor

Man kan även ge gluten när man slutat amma, det har jag gjort! Slutade ju amma när hon var 10 v och då kunde jag ju inte direkt börja med mat
    Min Bvc sa att man kan med fördel börja ge smakisar när bebis själv visar intresse, det gjorde vår redan vid 2.5 mån men vi väntade till hon var 4 mån. Nu är hon snart 6 månader och äter gröt till både frukost och kvällsmål, en halv portion mat till lunch och däremellan tillägg.

• FruSandra

Chess
    Ja har hört att kanel är giftigt mot så små? Kan ju såklart ha fel.. Men har för mej att bvc sa att man ska undvika de...

Ellabella, vi skulle kunna gå hos samma bvc :) ja har fått exakt samma råd som du...

Vi fick råtet att Man skulle börja med mat när barnen intressera sig för de för att de inte skulle tappa intresset...

• FruSandra

Idag fick Vilgot sina 5 månaders sprutor, de har blivit försenat pga olika anledningar..
    Han blev även 6 månaders besiktigad och blev klart godkänd :)
    Väger nu 8470 gram och är 72,5 cm lång :)

Dock har han fått feber.. När ja la honom vid 18.30 ade den stigit till 39... O när han fick Alvedon bajsa han ut hela direkt, gav en ny, o efter nån sekund bajsa han ut halva den o då vågade ja inte ge nån mer...
    Nu sover han jätte otroligt och mitt hjärta blöder och gråter :'(
    Ja tycker att de är jätte jobbigt! O är konstant orolig.. :(

• EllaBella02

Förstår precis hur du känner dig, men snart har det gått 4 tummar och då kan du ge en ny om han fortfarande har hög feber. Stackars små! Tur att det är ett tag kvar till nästa sprutor. Elise har gått feber också varje gång. Bra men dåliga sprutor : ( men jag tycker inte du ska oroa dig, han är snart feberfri igen!