• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Chess: nä det är nåt annat. Det kan ju hända att det är som doktorn trodde men han verkade ju inte så säker heller.

• Cizzi86

Med första sonen testa jag med välling för jag tänkte att det är mysig kvällsgrej när man läser saga och så och att han skulle stå sig bättre men han va inte alls intresserad så det blev bara gröt på kvällen och det känns ju skönt att det är en grej mindre att vänja av nu(han är 2,5 snart). Räcker att försöka bli av med nappen sen. Lillkillen har inte heller vart intresserad han heller så struntar i det

• chess07
    skuttare skrev 2013-01-22 19:05:40 följande:
    Chess: nä det är nåt annat. Det kan ju hända att det är som doktorn trodde men han verkade ju inte så säker heller.

Vad trodde doktorn?

Hoppas ni får bukt på de snart!
  • Tibell

Lovis är okej nu...men varit väldigt dålig i helgen. Åkte på sin första förkylning med feber. Länge trodde vi det var rs men provet var negativt. Så mycket lutar åt astma tyvärr Men har vi riktigt tur är det bara en engångsgrej.

Men då hon kämpat så med andningen har hon inte orkat äta och tappat i vikt... och denna lilla donnan har inte riktigt råd med det. Så nu ska vi sonda tills dess att hon äter fulla mål...har haft sond sen i söndags.

Men hon svarar bra på inhalationerna så jag hoppas vi kan åka hem imorgon... men fy vilken helg det varit

Skuttare : tycker det låter som eksem... börjat med något nytt i matväg ? Ägg ?

• skuttare

Doktorn trodde det var torrutslag och jag misstänkte mjölkallergi eftersom vi började med gröt i samma veva. Stora tjejen hade mjölkallergi men det yttrade sig inte samma sätt.

Tibell: hoppas verkligen att det var en engånsgrej!!! Skönt att hon är lite bättre

• Tibell

Skuttare : båda mina döttrar har fått massor av utslag av mjölk...så det kan yttra sig så

• skuttare

Jo just det han sa att det kunde vara virusprickar. Har aldrig hört talas om det. Nån som vet om de kliar? Skulle ju kunna vara det då hon var förkyld med misstänkt rs förrförra veckan.

• SaJo81

Apropå välling kommer lilleman nog få det! Dom andra två älskade det och det är grymt på kvällen eller innan jobbet på morgonen (vi går upp halv fem på morgonen och när grabbarna åt välling fortfarande kunde vi vänta med att väcka dem till kvart över fem typ) vi hade inga problem alls med att sluta med välling heller! Dom började äta mindre och mindre välling runt 2,5 så då tog vi bara bort flaskan!

• chess07

Sonen har sovit sen 19 med ett uppvak vid 00 som vanligt, fast inatt fick han inte amma(!) och han sover än! Vaknade till lite för ca 1 h sen och låg och snacka men somnade om!

Det är så typiskt för nu när han sover så bra så har jag varit vaken i 1 och 1/2 h...!!!

Hade kunnat få en jättebra utvilande sömn nu jue..!

Antar att nån kommer vara hungrig som en varg när han vaknar ! ;)

• millifjor

Vår somnade halv 7 igår kväll och vaknade nyss för att äta! Och nu sover hon igen kanske den här fasen äntligen börjar ebba ut, håller tummarna!
    Nu ska jag bara försöka somna om...