• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Vilgot är btw också tandlös. Bra tycker ja, de där små bissingarna kan allt få vänta ett tag till :)
    Han blir 7 Månader på måndag :)

• Tekla78

Emil är också tandlös Fast tänderna har skymtats under tandköttet i flera månader.

Emil började göra ansats till att krypa för första gången idag. Ställde sig på knäna och gungade lite när han låg på mattan. Än är det nog ett bra tag kvar, men det går framåt :) Välter fortfarande när han sitter.

• Emmizen80

Här har Gustav fått en tand, och en till verkar vara på väg, mitt under dunder förkylningen med feber och hosta! Eller kommer förkylningen pga tänderna? Fortfarande feber ca 39 grader, fjärde dagen... När ska den ge sig?

• EllaBella02

Till mig sa dom när tösen hade feber att efter 3 dagar brukar de vilja titta på dom. Men vår gick över till 4:e dagen.

• AnnaKaffekanna

Hej igen alla! Nu var det ett tag sen jag var inne och skrev något. Vi har legat sjuka hela bunten här hemma.. Den som tyvärr har varit sjukast är min lille Dante .. Snorig, hostig och är stenhård i magen (trots en burk katrinplommonpure om dan).. Sen kan vi ju lägga till en massa gnäll och ont av tandsprickning.. Men men. Nu börjar det bli bättre igenGlad. Inga tänder än dock..Min dotter var ju iofs 9 mån när hon fick sin första tand.. kanske blir han lika sen..
    Är allt bra med er?

På tal om nåt annat! Min lille son Dante e med i en bebistävling på lifestone.com Vi har beställt ett kristallhjärta med hans handavtryck! Kan verkligen rekomendera det! Det är såååå vackert. Vi har ett med min dotters avtryck oxå  . Till saken, om man vinner månadens tävling så får man sitt hjärta 1000 kr billigare. Vilket hade varit en stor lättnad då min ekonomi just har fått sig en törn... Om någon vill så rösta gärna på min lille pågGlad

http://www.lifestone.com/sv/bebistavling/

• Tibell

Nu har jag röstat

Jag måste bara be er om en tjänst...kan ni gå in på följande länkar och berätta om era barn också andas som Lovis gör ?! Hon andas såhär när hon sitter, leker, ligger på mage och äter. ..

Ni måste ha ljudet på !

Imorgon ska vi till bvc igen för ny vägning. Var där i måndags och då har Lovis inte ökat något alls sen de drog sonden.

Men nu har ci kommit igång ordentligt med

både mat och gröt så hoppas det gjort skillnad

Inga tänder här heller... storasystrarna var nog 7-8 månader när de fick sina första så Lovis kommer säkert inom en månad skulle jag tro...

• Tibell

Aaev : Håller hon också andan ? Flåsar och stönar? Indragningar i halsgropen med ?

Hur hög andningsfrekvens har hon ?

• tundra

Tibell:
    nej inte fullt lika ansträngt - om han flåsar till är det för att han försökt sig på bebis akrobatik på hög nivå (försökt klättra upp på ngt eller gör "armhävningar på tåspetsarna").

Hon låter väldigt flåsig - men supersöt såklart.