• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Vi har ju ett "nattmål" kvar eftersom han inte gått upp ordentligt i vikt, vågar inte ta bort det fören vi fått igång honom att äta riktig mat i alla fall.
    Han äter kvällsmat kl 19 ungefär sen väcker vi honom vid 23-00 för ett mål sen äter han frukost mellan 7-9 nån gång :)

• AAEV

Olympia ammar sjukt mkt på natten, minst tre ggr men oftast det dubbla!

• SessanM

I morgon tar vi lite välbehövlig semester och åker till Spanien. Lär därför inte vara lika aktiv kommande vecka :)

Håll gärna tummarna för att flygresan går bra med en snorig liten (och mamma..)!

• Bragdoll

Här slutade nattmatandet så fort Lillan började äta välling och gröt. Nu äter hon en tallrik gröt och en flaska välling ganska tätt inpå varandra på kvällen. Sen rapar hon och sitter i min famn och myser en stund. 
    Jag tar in henne i sängen, trycker in nappen i munnen, säger; God natt Miriam, vi syns imorgon. Sen sover hon fram till klockan 06.30 när klockan ringer och de stora barnen ska till skolan, eller på helgen till ca 08.00.

MEN tilläggas ska att det aldrig har varit några läggningsproblem med lilla fröken (hittills) så jag har alltid haft det väldigt lätt med henne. Det var värre med storasyster. Hon åt välling på natten väldigt länge, till slut började vi ha mindre och mindre pulver i flaskan och till slut var det bara vatten hon drack på natten..

• SaJo81

Igår köpte vi framåtvända stolar till våra stora grabbar :) galet vad stora dom blev när dom fick sitta i dem!
    Har roat mig med ikväll att tvätta deras gamla stolar samt Bastians babyskydd så imon får Bastian den ena stolen (har Britax hi-way) och så säljer vi babyskyddet och den andra bakåtvända..
    När blev alla barnen så stora?!

• Sladdis

Jag ger ersättning och använder MAM-flaskan som är antikolik och tillhörande napp nr 2.

• Libe

Milifjor - vi drog ner på mängden på nattmålet lite i taget ett par veckor. Så hon åt mer dagtid. Sen tog jag bara bort det, erbjöd vatten istället för det måste man ju få dricka om hon är törstig. Jag har tänkt såhär, frukost kommer aldrig bli tidigare än halv sex här hemma någonsin. Så hon får flaska om hon vaknar halvsex eller senare. Då visar jag att det är morgon, tänder lampan och sen går vi upp och gör en flaska som hon äter i vår säng, får en ny blöja och sen sover hon pftast lite till.

• AnnaKaffekanna

Jag ammar oftast inte under natten eftersom han brukar sova hela nätter. Det händer såklart att han vaknar och vill snutta lite. Men annars brukar jag amma honom länge tills han somnar på kvällen runt 22-23. Sedan brukar han vakna  runt 5-6 på morgonen och äta lite för att sen somna om och sova till 8-9. Men annars kommer jag att fortsätta att delamma honom iaf minst ett år till.Glad