• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnaKaffekanna
    Tibell skrev 2013-01-31 15:23:52 följande:
    Nu har jag röstat

Jag måste bara be er om en tjänst...kan ni gå in på följande länkar och berätta om era barn också andas som Lovis gör ?! Hon andas såhär när hon sitter, leker, ligger på mage och äter. ..
    Ni måste ha ljudet på !

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Imorgon ska vi till bvc igen för ny vägning. Var där i måndags och då har Lovis inte ökat något alls sen de drog sonden.
    Men nu har ci kommit igång ordentligt med
    både mat och gröt så hoppas det gjort skillnad

Inga tänder här heller... storasystrarna var nog 7-8 månader när de fick sina första så Lovis kommer säkert inom en månad skulle jag tro...
    Tack så mycket för att du röstade på min gosse jag lyssnade på båda videorna och lite så låter min son oxå när han ligger på mage o anstränger sig eller när han är väldigt koncentrerad. Hoppas att allt är ok med henne. Gullig liten tjej du har
  • skuttare

Har de flesta här inne kvar nåt eller flera nattmål? Väntar ni med att vänja av dem eller har ni tänkt att ta tag i det snart?

• tundra

Vi har precis slutat med tutte på natten.
    Ungskrutten brydde sig knappt!!!

Han grät till - jag klappade lite - han sov vidare. Efter det har han inte vaknat till nattmålet kl 3-4.

5 natten utan mat nu.

• Libe

Vi tog bort det för en månad sen, hon var skitarg första natten sen dess har det gått finfint!

• millifjor

Hur gör man om man tar bort det? Rakel somnar typ 19 och sen äter hon en gång mellan 3-5,räknas det som morgon eller natt?

• juliaannaeva

Tyra somnar med 19 o sen äter hon mellan 04-07... Det är ända flask målet hon äter! Men nu tycker hon det är morgon 07 så kommer nog sluta ge flaskan 07 o gå upp o ge gröt ist.:)

• chess07
    skuttare skrev 2013-02-01 19:18:21 följande:
    Har de flesta här inne kvar nåt eller flera nattmål? Väntar ni med att vänja av dem eller har ni tänkt att ta tag i det snart?

Vi har fasat ut nattmålen. Började med att han bara fick amma när han vakna till vid 00 och när se kändes ok och han sov till 05 -06 efter de så drog jag ut på 00 målet till 03 ca och en natt lät jag bli det med. Inga problem alls har det varit!
  • Sladdis

Vi har ett flaskmål på natten. Med tanke på att han oftast vaknar minst en gång i timmen hela natten så orkar jag inte bråka om det. Det kan vara allt mellan 2 och 5.

• SessanM

Det blev ganska naturligt för oss då hon somnar om snabbt om hon inte är hungrig. Alltså gav vi mat när hon vaknade till "på riktigt" och det har blivit senare och senare. Nu brukar hon få en flaska runt 6, brukar diffa på någon timme hit eller dit.

• Emmizen80

Gustav äter 1-2 ggr på natten, eller vad man menar med natt. Han äter och somnarvid ca 20:00, äter vid ca 02:00 och 06:00. Äter mellan 50-100 ml. Är inte stor i maten på dagen heller, äter vid ca 7:30 gröt (knappt på 1 dl vatten), ca 11:30 mat( 1/2 stor burk + lite frukt) ca 14:30 flaska (mellan 50-120ml), ca 17:00 mat (1/2 stor burk + lite frukt), försöket med flaska omkring 18:30-19:00 men äter inte mycket då, flaska ca 20:00 (mellan 50-120ml). Frågade Bvc sist vi var där om nattmålen och hur länge han ska äta dem, samt den mängd han äter. Hon menade att han antagligen fortfarande behöver det då han kanske inte får i sig tillräckligt under dagen, liten magsäck och blir mätt fort. Han ökar ju vikt enligt sin kurva, väger inte över medel, så hon ansåg det som ingen fara med nattmålen.