• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Alltså Tibells, har de gjort en jätteundersökning på henne typ eller vad säger de till dig om vikten och det? Alltså typ extrakollar hjärta, lungor och stackars magen och allt! Då du kan slappna av men andningen och det. Eller vad säger de till dig liksom?

• EllaBella02

När hon ligger ner så är det ju säkert för hon tar i liksom. Det gör min bebis med, eller om hon kanske är täppt i näsan eller nåt? När hon sitter vet i katten. Hon är så sockersöt. : ) men jag skulle kräva en helundersökning så man kan slappna av sen.

• millifjor

Vår andas liknande, inte riktigt lika ansträngt men flåsar o håller andan o så. Men tycker det låter som om hon har det jobbigt!? Vad säger Bvc liksom?

• Tibell

Hjärtat har de lyssnat på flera gånger och det har alltid låtit bra.

Andningen har läkaren kommenterat flera ggr...

Hon andas välsigt mycket för snabbt. Även om hon bara sitter i sin matstol och gör absolut ingenting kan hon ändå ha en andningsfrekvens på 80...de ska ligga runt 30-40.

Nu finns det misstankar om att denna snabba ansträngda andningen beror på astma ( hon har två storasystrar med astma ) och att det i sin tur har påverkat vikten...

Det kostar ju på om man ska stånka och stöna sådär all sin vakna tid...

Det skulle också förklara varför hon blev så himla skit dålig och behövdes läggas in med täta inhalationer vid en vanlig förkylning. ..

• Tibell

Hon är inte tät i näsan btw.

Jag kan själv bli helt slut av att lyssna på hennes stånkande...

Det låter skit jobbigt...

Vi kan liksom inte träna henne speciellt länge för hon blir helt slut...

Och på filmerna är hon ändå inte som sämst..blir betydligt värre efter en stund

• EllaBella02

Ja, men astma kan det väl vara kanske? Kan ni inte få prova att medicinera och se om det blir bättre då? Eller vad är nästa steg liksom?

• Tibell

Ella : när vi låg inlagda inhalerade de henne var tredje timme och då blev hon betydligt bättre..flåsade bara när hon låg på mage vilket är helt normalt..men kunde tex äta och sitta utan att låta som om hon sprungit ett maraton..

• EllaBella02

Men då är det ju säkert därför. Kan hon inte få bästa medicinen nu rå! De får öka på lite så Lovis kan bli tjock och fet snart!