• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

sexlivet är precis som vanligt... det är jag som får ta tag i saken :p min gubbe jobbar 3skift, så han är inte så sugen förmiddags- och nattveckorna :p  

• Vitsippa80

Idag går jag in i v 8 och imorgon ska vi på VUL. Hoppas på att se ett litet tickande hjärta därinne. Tjohoooo! Glad

• Woogie

Jag bor utanför Malmö och jobbar i Malmö, där jag också går på MVC (privat).

Jag kan fatta avgörande och mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-11-16 09:30:19 följande:
    Jag går idag in i vecka 6 och har funderat på detta med influensavaccinationen..... Min son på 19 månader fick sin vaccination förra veckan, men tror jag läst ngnstans att man inte behöver ta denna vaccinationen om man vaccinerade sig "förra" gången mot svininfluensan. Det gjorde jag och då var jag gravid. Gick jättebra, in och ut - inga biverkningar alls förutom suuuuperont i armen. Min barnmorska vid den tiden tyckte jag skulle ta sprutan då det var rekommenderat för gravida.....man är ju i en riskgrupp....
    Jag blev också rådd att göra det, men jag tyckte att för många människor hade stora ekonomiska intressen i att folk skulle ta vaccinet att jag helt enkelt inte litade på rekommendationerna. Jag tyckte dessutom inte att argumenten och faktan för svininfluensan höll riktigt och i efterhand har det ju visat sig vara ett överdrivet stort larm. Däremot tycker jag att man gjorde rätt i att ta vaccinet om man kände att man ville det, huvudsaken är ju att man gör det som känns rätt för en själv.
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-16 05:22:40 följande:
    Madlin: usch då! Ja tyckte att de lät helt skumt att illamående ska minska risken för mf...
    Jag tror dom syftar på att många mår illa när hcg't stiger i kroppen och att illamåendet därför är ett tecken på att gravidhormonet ökar som det ska. Mitt hcg ökade ju trots att jag inte hade något foster. Men det betyder inte att uteblivet illamående är ett tecken på att något är fel :)
  • Bees knees

någon mer som bor i Göteborg här förresten?

• Bebis187
    MLT skrev 2011-11-16 12:41:43 följande:
    Jag blev också rådd att göra det, men jag tyckte att för många människor hade stora ekonomiska intressen i att folk skulle ta vaccinet att jag helt enkelt inte litade på rekommendationerna. Jag tyckte dessutom inte att argumenten och faktan för svininfluensan höll riktigt och i efterhand har det ju visat sig vara ett överdrivet stort larm. Däremot tycker jag att man gjorde rätt i att ta vaccinet om man kände att man ville det, huvudsaken är ju att man gör det som känns rätt för en själv.

Ja, jag håller med ditt resonemang och jag lägger absolut ingen värdering i att ta/inte ta vaccineringen! Det känner man själv om man vill.

Övrigt: Kräks Mår jätteilla hela tiden....morgon, middag och kväll. Inte så illa att jag kräks (ännu.....*håller tummarna*), men det står mig upp i halsen hela tiden! Usch! Kan inte minnas att jag mådde på detta vis förra grav. Kanske e det en flicka?....hihihi Förra var en pojke. ( FYI: blir glad för vilket som!)  
  • s85

Är det någon mer som lider av känslig livmodertapp? Obestämd Det gör att jag efter mys eller blivit undersökt, blöder lite lätt, någon dag efter.

• ma86

Hej hej! :) jag vill också vara med! Är beräknad till 21 juli och är i 4+3 idag. Har två missfall i bagaget men magkänslan säger att det kommer att gå bra denna gång :)

• bevingad

Vad skoj med fler skåningar
    O skönt att höra att det inte bara är jag som saknar sexlusten.... men den kommer säkert tillbaka snart.

Svar på tråden Juli bebis 2012