• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    grahnkotten skrev 2013-02-18 09:13:52 följande:
    Har bara vågat testa lite yoghurt till Melvin.. Är det ok att ge hela portioner m laktos? Har fått för mig att man ska vänta det, men uppenbarligen har jag fel..! Hade varit toppen att ge yoghurt!

Man ska vara försiktig med mjölkprotein, när jag läst om det så handlar det främst om att man inte ska ge mjölkprodukter då det hämmar upptaget av järn ( om det intas samtidigt).
  • juliaannaeva

Jag pratade med BVC o frågade om yoghurten och hon sa att det inte var någon fara. Men man skulle ta den fetaste yoghurten men såhär står de på livsmedels verket

Vänta med att ge mjölk som dryck och större mängder fil eller yoghurt tills barnet har fyllt ett år. Mjölk innehåller i och för sig många viktiga vitaminer och mineraler, men bara lite järn. Om barnet får mycket mjölk eller mjölkprodukter är det risk att barnet inte orkar äta tillräckligt av annan mat, som är mer järnrik. Genom bröstmjölk, ersättning eller så kallad tillskottsnäring får barnet dessutom tillräckligt med mjölk ändå, som är bättre anpassad till barnet.

Men enligt min BVC så var de okej o ne Tyra tycker det är jätte gott med bär i men ibland tar jag lite färsk mango i också

• chess07
    juliaannaeva skrev 2013-02-18 12:14:16 följande:
    Jag pratade med BVC o frågade om yoghurten och hon sa att det inte var någon fara. Men man skulle ta den fetaste yoghurten men såhär står de på livsmedels verket Vänta med att ge mjölk som dryck och större mängder fil eller yoghurt tills barnet har fyllt ett år. Mjölk innehåller i och för sig många viktiga vitaminer och mineraler, men bara lite järn. Om barnet får mycket mjölk eller mjölkprodukter är det risk att barnet inte orkar äta tillräckligt av annan mat, som är mer järnrik. Genom bröstmjölk, ersättning eller så kallad tillskottsnäring får barnet dessutom tillräckligt med mjölk ändå, som är bättre anpassad till barnet. Men enligt min BVC så var de okej o ne Tyra tycker det är jätte gott med bär i men ibland tar jag lite färsk mango i också

De låter ju toppen med yoghurten! Då tänker vi sluta truga med gröten och ge fet yoghurt ist på morgonen! Har köpt mannagryn oxå som ja ska prova ge honom. Har massa bär i frysen som vi kan använda oxå ! :))
  • AAEV

Vi kör också youghurt, Olympia älskar det
    Turkisk yoghurt och mosad banan, eller kiwi eller päron. Det som finns hemma

Ang. att inte vända stolarna! Man ska aldrig använda bilstolens bälte isåfall, för om du krockar och stolen åker framåt så är det inget som tar emot utan då får barnet stolens vikt i ryggen, och dom är ju inte direkt lätta  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • chess07
    AAEV skrev 2013-02-18 17:02:16 följande:
    Vi kör också youghurt, Olympia älskar det

Turkisk yoghurt och mosad banan, eller kiwi eller päron. Det som finns hemma

Ang. att inte vända stolarna! Man ska aldrig använda bilstolens bälte isåfall, för om du krockar och stolen åker framåt så är det inget som tar emot utan då får barnet stolens vikt i ryggen, och dom är ju inte direkt lätta  

Så tänker vi oxå! Spänna fast stolen med bilbältet och använda stolens bälte till barnet! Rek till 18 kg står de i manualen.

Jag köpte vaniljkesella idag och provade till mellanmål när han åt frukt. De va smaskens ;)
  • Sladdis

Idag köpte jag turkisk yoghurt och så ska jag mosa i jordgubbar. Blir bra till smörgås som mellis imorgon.

• juliaannaeva

Yoghurt dagen!
    Har visst en liten Pippi i sängen ikväll, har Vritt sig så hon ligger med fötterna på huvudkudden ;)

• millifjor

Måste också testa yoghurt då. Vår tjej ratar mat just nu. Vill ha gröt bara så måste testa nåt nytt. Men det får bli fet naturell yoghurt, gillar inte tanken på att ge henne socker.