• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Samma här. Naturell yoghurt som man lägger frukt eller bär i. Eller så kan man ha i lite fruktpuré. Den turkiska yoghurten har en fetthalt på 10%.

• FruSandra

Tack snälla ni för era tips och krya önskningar..
    Idag är förkylningen bättre. Ja varvar med nezeril o koksalt.. (Den på spray)
    Vi va hos läkaren idag och vi fick hostmedicin.. Mollipect.. Dock är den slemlösande vilket gör stt han hostar ännu mer..

• Sladdis

FruSandra: konstigt att han fick slemlösande. Verkar mer som om han behövt vidgande och något för "skällande" hosta som de med falsk krupp får. Om hostan inte blir bättre så åk in igen. Då får de prova något annat. Skönt att hans förkylning är bättre iaf.

• juliaannaeva

Ja man ska inte ge dem den sockrade yoghurten.. Den fetaste och osockrade ska de va imorgon är det dags för 7 månaderskontroll!
    Hoppas alla får en hyfsad natt, nu ska jag krypa ner natti

• juliaannaeva

A den gick också sa BVC men jag skälv föredrar turkisk
    Blä vilken skitnatt! Låg vaken till 01 o kunde inte sova, när jag precis somnat så vaknar Tyra o vill komma till mig. O kom inte till ro utan har legat o Vritt o vänt på sig... :(

• JWall

Nu har Peps fått sin första tand. Såg det nu på morgonen. Har inte märkt någon skillnad förutom att hans tålamod har varit lite kort. Trodde att han skulle få feber då jag själv var väldigt känslig för både tappning av tänder och när jag fick tänder. Men det var ju skönt, får se om han reagerar olika vid de andra tänderna :)

• Jmst

Keso är ett tips också! Jätte nyttigt för barnen och lätt för magen :) mosar det lite extra bara och det är så mumsigt så ^^

• Sladdis

Men herregud!!! Keso har jag inte ens tänkt på trots att jag själv äter det ofta. :O XD