• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Vet inte hur jag ska göra med Matteo och mat. Testar mjölkfritt men han har blivit alldeles kass i magen. Han var alldeles fast när han fick den vanliga maten men nu kladdar det överallt. Både igår och idag verkar han ha haft ont i magen och idag fick han röda utslag på kinderna. Han äter Sempers mjölkfria gröt med fruktpuré för 8 mån till frukost, althera ersättning på fm, hipp 8-mån burk och fruktpuré till lunch, smörgås med mjölkfritt smör på em och på kvällen får han samma som till frukost. Gröten, altheran och hippburkarna är nya. Något av det tåler han inte. Suck! Får väl testa uteslutningsmetoden.

• EllaBella02

Mamma och pappa säger hon, eller typ mammammam och pappapppapp men jag tror inte hon vet vad hon säger : )

• Tekla78

Soja finns i Sempers mjölkfria. I burkarna kan det finnas skummjölk. Antar att du tänker på att t.ex. päron/aprikos/kiwi mm är lösande och t ex banan stoppar upp. Annars om det är soja ska man vara försiktig med ärtor, böner o linser.

• JWall

Min lilla kille säger papapapapa när han är på sitt bästa humör, när han är ledsen så gråter han mamamamamamama haha. :) han vet dock inte vad orden har för betydelse det är jag övertygad om.

Kryper för fullt, äter ingenting men är allmänt om sig och för sig. Får lite panik över maten men det intresset kanske kommer det också...

• nilepile89

Lea kan säga mamma och pappa men vet inte om hon förstår det alltid men hon kollar på mig och säger mamma och kollar på sambon och säger pappa så ibland tror man att hon ändå förstår. Men ibland säger hon det bara när hon håller på att babbla

• anjiali

Mamma och titt. Hon pekar på lampan sen klappar hon händerna . Vet inte om det är riktiga ord eller en slump. Men igår stod hon några sekunder utan att hålla i sig. Vi blev helt paff allihopa.

Har haft några bra nätter och det har varit så skönt. Men de senaste två nätterna har varit sämst. Jag oooorkar fan inte mera. Blir så jävla ledsen å det börjar tära på oss båda. De andra barnen är jätte trötta också ....

• Sladdis

Tekla: Jag har kollat burkarna så ingen skummjölk men han har ju fått fruktpuré med allt du skrev men däremellan har det ju blivit med tex banan mango. Soja borde man kanske kolla upp.

• skuttare

Oj vad era bebisar kan!!!!! Min blev 7 mån den 29 feb och är fullkomligt nöjd med att sitta still och räjsa i gåstolen. Säger dada. Har inte rullat från mage till rygg än precis som sin syster i samma ålder. Sover helt okej med ca 2 uppvak för mat och några stoppa i nappen, men är fruktansvärt sugen på att bli av med nattamningen. Storasyster sov hysteriskt dåligt i denna ålder, mitt i separationsångesten. Så jag hoppas bli av med nattamningen om ca 1-2 mån.

• SessanM

Emilia säger också mest dada, något papa har hon väl fått till och i morse nana, med lite god vilja "hörde" jag dock mama istället ;)

• SaJo81

Vår lilla säger också mest dada och kör också helst runt i gåstolen, inget kryp eller ål här inte, sitta funkar fint!