• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Matteo föredrar också Hipp. Vi har börjat med 8-månadersburkar och de har minst bitar i. Semper har aldrig fungerat för de hade bitar redan i sina 6-månadersburkar.

• AnnaKaffekanna

Igår fyllde min dotter Leia 5 år! Min lilla tös har blivit så storHjärta Herregud vad tiden går!

Dante blir 8 mån på sön. Han äter som en häst! haha. Han äter med stor aptit både hemmalagat och burkmat. Han får vegomat av mig och i köpematen får han kött ibland.. Än får han bara ett mål "mat" om dagen och gröt på kvällen med amning och frukt emellan. Men snart börjar vi med ännu ett mål!
    Dante var rätt gnällig en period men det har börjat gå över nu tack o lov! Så ni som har gnälliga bebbar! Det blir snart bättreGlad

• juliaannaeva

Tyra är också lite gnällig men på BVC S dem att det är vanligt mellan 7-8 månader så jag tänker att det snart blir bättre! Jon verkar drömma på nätterna med för då vaknar hon och är ledsen!
    Nu ska vi snart åka ca 25 mil till Nyköping och hälsa på släkt! Tyra sover innan för jag vill att hon helst ska vara vaken när du åker så hon sover inatt har laddat upp med massor leksaker och prassel böcker
    Hoppas alla får en fin helg och att det blir lite värme och sol!

• AAEV

Hyllar alla fantastiska mammor här inne idag! Hoppas ni får en toppendag

• grahnkotten

Stackare min lille skrutt, vaknade inatt av att han hade svårt att andas, helt täppt i luftrören..efter mycket om och men så fick ambulansen komma. Efter kortison och adrenalin är det nu lite lugnare, har fått tid till barnakuten vid 10. Dem misstänker krupp. Nu sover han på mig, skönt att han får vila lite! Vi skulle kört upp till Idre nu på morgonen, men avvaktar tills vi ser att det släpper! Vill inte gärna vara uppe i fjällen om det blir värre..

• anjiali

Men så jobbigt grahnkotten ! Hoppas det blir bättre. Har också haft ett kruppbarn å ett förkylningsastma barn. Det är inte roligt alls.

Idag ska vi lämna bort alla barnen till mamma. De ska sova över. Känns rätt så jobbigt. Första gången lillan sover borta . Å hon är ju inte å leka med på nätterna. Inatt har hon gråtit i en timma . Undra hur detta kommer gå ....
    Vi ska på bröllop å jag mins inte ens när vi var ensamma sist jag och min man.

• juliaannaeva

Det kommer nog gå bra! :) försök slappna av och njuta av att sova en hel natt. Kan också säga att för oss har det hjälpt att lämna bort Tyra när hon krånglat på nätterna. Farmor har brutit mönstret många gånger! Kanske har ni tur att hon upptäcker att det är skönt att det är skönt o sova en hel natt

• FruSandra

Juliaannaeva då e du bara 4 mil från mej :) bor i Gnesta :)

Grankotten men hua! Hoppas de är bättre idag! Krya på er!