• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Grahnkotten, stackars liten! Hoppas ni slipper fler anfall.

EllaBella, tror tyvärr att det är normalt för årstiden. Min plutt hade 2v vanlig förkylning, sen 2v RS och nu en ny, vanlig förkylning

• juliaannaeva

Tyra är jättesnorig och svullen runt ena ögat, var på barn i morse för att dem var oroliga. Jag var rätt säker på att det bara var förkylning men dem ville ta en titt! Men jag hade rätt :)
    Skulle bara hålla rent ögat lite extra! Fick ta en vikt på henne med och hon har gått upp 260 g på en vecka! Nu väger hon 8960 g och 72 lång! För mindre än en månad sen vägde hon 7910 :P snacka om bra vikt uppgång!

• FruSandra

Gulia
    Välling är lika mättande som gröt vad jag förstått.
    Vi ger välling på kvällen i när Vilgot lagt sig i sängen.. Sen under natten får han ersättning...

• FruSandra

Fasen vad jag blir galen! Vilgot hann va frisk 1 v, nu är han förkyld igen! Och feber och hostig :(

• anjiali

Ja då har Milea tröttnat på att krypa, stå och sätta sig. Nu går hon längst med saker ð??®!!! Är det bara mitt barn ???

• enilorac81

Anjiali- låter som Elias! Men han tar fortfarande bara några steg längs med saker, ställer sig upp själv vid sin brio-gåvagn och går! Sjukt gulligt dock

• anjiali

Enilorac: å skönt att hon inte är ensam . Söta men alldeles för brottom tycker jag

• FruSandra

Anjiali
    Vilgot går bara jämsmed soffan.. Och om man håller han i händerna.. Tycker de räcker för ett tag :) ställer sig upp också men han kryper inte än börjar 2-3 steg men så kommer han på att fr går snabbar å åla :)
    Idag satte han sig upp från liggandes för första gången :)

• Tibell

Här övas det för fullt på kryp så något gående är lååångt borta nu kör hon någon kryp/ålar variant som inte ser ett dugg smidigt ut...

Hennes storasyster tog sina första steg 8.5 månad gammal så Lovis ligger en bra bit efter. Men det är jag bara glad och tacksam för ! Hon får gärna vänta tills året innan hon går

Men nu får hon gärna sätta igång och växa lite...den sista tiden har endast bestått av " åh sicken liten bebis...är hon 3 månader ?" " åh jag får lov att gratulera till nytillskottet...hon kan inte vara gammal" , " Oj sitter hon redan...hon kan inte vara så gammal ? " från alla som ser henne. ..

Och Ja..hon är liten och ser inte en dag äldre ut än 3-4 månader. Men jag skulle gärna önska att hennes tillväxt får fart nu! Känns mer tryggt när de har lite att ta av om de blir sjuka... med sina 6 kg har inte Lovis det i dagsläget

Men det blir säkert väl med det tids nog