• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Rakel ålar fram, börjar få upp farten nu. Eller så sitter hon upp med benen rakt ut i typ split och drar sig framåt med händerna, haha.
    Så gullig när man frågar vart lampan är, då verkligen letar hon efter en lampa, sötungen!
    Hon äter fortfarande inga puréer förutom frukt. Maten ska hon helst inta själv, vill inte bli matad o nu de senaste 5 dagarna har hon inte ätit på natten, heller inte fått nån flaska på dagtid -nöjd mamma!
    Hon vaknar ju gärna på natten ändå, men ligger och snackar med sig själv mest, haha.

• EllaBella02

Här har vi också kommit på att man kan krypa / åla. Men hon tar inte krypsteg än utan står bara och gungar på alla fyra. Och ålar sig men det går bara bakåt, inte framåt : ) känner nu också en liten vass kant i munnen så en tand verkar bara på G : ) däremot har vi flera eftermiddagar haft problem med att sova. Hon håller sig vaken och ligger och gråter i sängen. Igår tex så låg vi mellan 14-16, ledsen nästan hela tiden. Jag tar inte upp henne med ligger bredvid och klappar och håller handen. Har bestämt mig tör att hon ska somna i egen säng och det går ganska bra faktiskt förutom just eftermiddagsluren. Vet inte om jag måste byta sovtid till kl 15. Kanske ska prova det.

• enilorac81

Angående sömn, Elias somnar allt mellan 19:30-20, sen sover han bra med ett litet uppvak på natten, oftast pga att han vänder sig till mage och sedan ställer han sig upp och är otröstlig. Måste man ta upp honom och krama honom och lugna ned honom. Sen somnar han om och sover till 5:30-6, sen är han PIGG!!! Argh jag är ju trött då!!

• SaJo81

Vår lillbus har inte ens fattat kryp/ål stilen, han sitter bara, kan ligga på mage i fem minuter sen blir han asförbannad!

• SessanM

Här trycks det också bara bakåt och runt. Hon har börjat ställa sig på alla fyra men att sitta är bäst :)

• AAEV

Ellabella: hon kanske helt enkelt inte är trött? Prova att antingen skjuta på förmiddagssömnen så hon bara sover en gång eller låt henne sova mindre på förmiddagen så hon är tröttare på eftermiddagen vi hade samma problem med sonen och när vi började styra sövningen lite blev det så mycket bättre!

• EllaBella02

Ja, jag får prova lite olika tider och se. På förmiddagen vid 10, somnar hon i stort sett så fort man lägger ner henne i sängen. Även kvällen är hon lätt att söva. Som det ser ut nu kanske ska tilläggas : )

• AKT83

Tilde sover oftast bara en gång på dagen numera. Det är om hon somnar tidigt (innan lunch) som det går att söva henne på eftermiddagen. Jag brukar prova att lägga henne i sängen, somnar hon inte och inte försöker så får hon komma upp. Hon får inte sova efter 18 för vi vill natta henne 20 sedan.

Hon kryper för fullt och ställer sig. Går lite efter möblerna men inte så mycket ännu. I munnen har hon tre tänder. Jag ammar nu endast på natten men vill sluta! Förra gången löste sonen det av sig själv men inte min lilla tjej. Fr.o.m. Igår säger hon maaaamma och kan peka med fingret. Gud så fort det går. Tilde blev 8 mån 2/3.

• chess07

Arvid kryper inte men har sista veckan blivit mer rörlig så det kan va på g snart. Han har alltid varit verbal av sig och började med baba mama när han var drygt 5 mån men det är först nu sen 2 v som han säger mamamamama och associerar det till mig. Han säger även papapapap och associerar de till sambon. Sen kommer det mycket dada baba mm oxå :)

• SessanM

Bara för att jag skrev imorse att Emilia bara tar sig bakåt så har hon idag börjat dra sig framåt :)