• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

Lea kan inte heller krypa, men hon älskar att sitta kan ligga på mage och rotera men hon kommer inte framåt ännu.

• FruSandra

Vilgot har skaffat sig nya morgonrutiner.. Jag är dock inte så glad i dom.. Mellan 6-6.30 tycker han att vi ska gå upp..
    Brukar ligga kvar till 7, ibland somnar han om till 7.30, men oftast inte..

Jag har börjat lägga honom ute i vagnen på dagarna och dra mej vad han sover!! Från att bara sova 30 min inne så kan han sova upp till 2 timmar!!
    Oftast sover han 10.30 och sen 13-13.30 och 16 men efter 16.30 vill ja inte att han ska somna...
    Sen somnar han 19 senast..
    Inatt har han

• EllaBella02

Ja, hon sover jättebra en gång på förmiddagen igår och sen ingenting på eftermiddagen. Tänker att det är lite att bara sova en gång redan? Hon sover dock i stort sett hela natten från 7 till 7 vaknar bara till för att snutta. Och sen sover hon typ 2 timmar på förmiddagen oftast. Sover hon så länge på förmiddagen så sover hon typ inget på eftermiddagen.

• millifjor

Ni som har barn sedan tidigare, vad har en 2 åring i skostorlek? Ska på kalas/dop för en tvååring om ett tag och tänkte köpa ett par schyssta skor. Hon är ganska grov, ingen smalis direkt

• tundra

Millifjor: omöjligt att säga - det är så mkt som spelar in. Hur hög och bred foten är ex.
    Min 2 åring har stl 27 och kan bara ha vissa märken.

Fråga föräldrarna. Tror säkert de vill vara med och styra i rätt riktning.

• Tibell

Millifjor : ja det är nog bäst att fråga...det är så olika. Tundras 2 åring har 27 medans min 3.5 åring har 25

Pratar era småttingar något ? Lovis kan säga mamma och pappa men tror inte hon menar det riktigt. Utan mer märkt att vi uppmärksammar när hon säger det och då kör hon på det.

Sen smackar hon med tungan och säger maaaam när hon är hungrig och sega mamman dröjer ett par hundradelar med maten

• Sladdis

Vet inte hur jag ska göra med Matteo och mat. Testar mjölkfritt men han har blivit alldeles kass i magen. Han var alldeles fast när han fick den vanliga maten men nu kladdar det överallt. Både igår och idag verkar han ha haft ont i magen och idag fick han röda utslag på kinderna. Han äter Sempers mjölkfria gröt med fruktpuré för 8 mån till frukost, althera ersättning på fm, hipp 8-mån burk och fruktpuré till lunch, smörgås med mjölkfritt smör på em och på kvällen får han samma som till frukost. Gröten, altheran och hippburkarna är nya. Något av det tåler han inte. Suck! Får väl testa uteslutningsmetoden.