• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Idag är en sån dag jag är sjukt sugen på att skaffa syskon :) haha antar att de är för att så många runtomkring mej är gravida :)
    Men de får vänta ett tag till :)

• grahnkotten

Melvin sitter också bara. Har inte vänt sig och vill inte ligga på mage. Han verkar att ha det bra där han sitter! ;)
    Rund och go på 10 kg så det dröjer nog ett tag till å lika glad är jag för det!

• chess07
    grahnkotten skrev 2013-03-14 16:53:47 följande:
    Melvin sitter också bara. Har inte vänt sig och vill inte ligga på mage. Han verkar att ha det bra där han sitter! ;)

Rund och go på 10 kg så det dröjer nog ett tag till å lika glad är jag för det!

Låter som vår Arvid de där! Nöjd med att sitta! Fast han har börjat vidga sina vyer lite nu ;) men ja hoppas han väntar med krypandet ett tag! Han ligger nog kring 10,5 nu tror jag!
  • momster

Oj vad era små pratar.
    Denver kryper och reser sig mot allt. Han har även börjat ta sig fram lite "försiktigt" gåendes mot möblerna. Så här har vi inte en lugn stund längre ;)

• SessanM

Nu är jag riktigt trött på denna jäkla foglossning. Är det någon mer som hade problem med detta som fortfarande har det? Har ni fått någon hjälp och i så fall vad?

• Tekla78
    SessanM skrev 2013-03-15 09:26:01 följande:
    Nu är jag riktigt trött på denna jäkla foglossning. Är det någon mer som hade problem med detta som fortfarande har det? Har ni fått någon hjälp och i så fall vad?

Åh, fortfarande? Stackars. Någon hade en länk till övningar som man börjar med för att få ihop magmusklerna, de såg ut att vara bra för fogarna också. Knipövningar + spänna inre/nedre magmusklerna är bra. Trycka ihop knäna mot en kudde när du spänner inre/nedre magmusklerna är också bra. Stå på knän/händer + knip + ut med ben/motsatt arm.
  • SessanM

Tack Tekla! Ska testa detta :) Det hade blivit såå mkt bättre men nu har det kommit tillbaka rätt illa igen. Inte alls kul att få ont så fort man ska bära sitt barn eller något annat heller för den delen.

• Tekla78

Testa typ 10 min om dagen varje dag i en vecka och se om det blir skillnad. Annars gå till en sjukgymnast som kan guida dig till bra övningar. Och tänk på att lyfta rätt och spänna bäckenbotten och mage när du bär. Ska se om jag kan hitta länken.

• Tekla78

Sökte på "delade magmuskler" och fick upp hennes video som är bra men lite... hmm... töntig som det ofta blir när man gör hemmavideos. Anna heter hon.