• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

8 månaders kontroll idag, Lilleman blir ju 8 månader på fredag, han var 69,5cm lång och vägde 7975 gram :)

• EllaBella02

Alltså jag får ett sammanbrott på min bebis sovtider på dan. Hon typ vägrar sova!! Hon är avtrött men ligger bara och tjuter. Hon kommer liksom inte till ro. Känns typ som hon tvingar sig att vara vaken. Nu tex har hon legat i sin säng sedan halv 10 och gnäller och tjuter till och från och ska bara krypa runt hela tiden. Jag sitter eller ligger bredvid. Har handen i sängen så hon kan ta den. Vet inte vad jag ska hitta på. Försöker jag lägga henne tillrätta igen så blir hon asförbannad och bara spjärnar emot. Kanske bäst att låta henne fara runt. Man blir ju så slut av att höra gnället och gråtet. Jag vill inte gå ut från rummet eller lämna henne så hon blir ensam. Vill att hon ska känna att jag är där. Hennes tänder håller på att komma. Kanske ändras hennes sovtider med? Hon har sovit vid 10 och 14 sedan hon va 4 månader typ. Ja, vi får väl se vad som händer. Nu somnade hon i alla fall. La henne på magen och buffade ändan : )

• SessanM

Emilia är också sådan. Det som brukar funka är att sova ute i vagnen eller att vi lägger oss i vår säng och sedan ligger vi och myser/leker lite innan hon somnar och jag går upp.

• Sladdis

Anjiali: I förrgår natt sov han perfekt men inatt var han strulig igen. Altheran som vi fått på BVC tog slut så jag gav honom Nan HA som läkaren rekommenderat. Kanske var det därför. Det var inget ljud i magen och han var inte ledsen men mellan 00 och 06 låg han och snurrade mest hela tiden. Hans mage blir inte bättre heller. Imorgon em har jag telefontid med läkaren så jag får fråga honom hur vi ska gå vidare.

• FruSandra

Ellabella Vilgot hade också svårt att komma till ro när han sov inne.. O när han väl sov blev de bara 30 minuter..
    Nu när han sover ute i vagnen kan han sova upp till 2,5 timmar :) ja har aldrig hunnit med så mycket som nu ;)

Idag dök bissing nr 2 upp :) så nu behöver ja inte oroa mej art han bara ska få en :) hahaha

• FruSandra

Nån som kan se skatten här?
    Ska bli kul o se vad man får.. Förra året fick ja nästan 13000... Men förra året va ja ju sjukskriven hela året så lär ju få nada :(

• grahnkotten

nopp, har inte fått någon info kring skatten men tror inte heller att jag får något, var sjukskriven.. Och sedan köpte vi hus, så har sålt lite fonder å så!

Idag var vi på 8 månaders kontroll: 10.1 kg å 70 cm lång! En bastant kille m andra ord! BVC ssk tyckte inte att vi skulle använda turkisk yoghurt utan att det räckte m vanlig 3 %, iom vikten.. Han hade svamp i rumpan och en sne fot! Så nu ska vi sjukgymnastika!

• Sladdis

Med e-legitimation ska man kunna se skatten på torsdag. Enligt Skatteverkets hemsida.