• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Verkligheten å vardagen redan är här . Några mer barn ska vi inte ha så nu blir det till att jobba.

• SaJo81

Anjiali: visst är det trist?! Vår verklighet är tyvärr liknande. Det känns inte upplyftande att tänka på men vi är ju också färdiga med barn nu och det kostar på att vara hemma ekonomiskt. Har vi tur så klarar vi av att va hemma en av oss en bit in på hösten men sen är det slut på härligheten :(

• Sladdis

Anjiali: Jag känner som du. Inte kul att lämna så tidigt och jag håller med vem det nu var som skrev att barn inte har nytta av att vara på förskola så tidigt. Om jag hade fått välja hade Matteo aldrig behövt gå på förskola alls men vi har tyvärr inte den ekonomiska möjligheten att stanna hemma längre och därför kommer han att vara 1 år och 2 mån när han börjar. Det blir bara 3-dagarsveckor och de dagarna börjar jag 8:30 och slutar 14:00 så dagarna är inte jättelånga men det känns ändå. Å andra sidan är det inget fel på de stora pojkarna och de började lika tidigt så det blir säkert bra i slutänden.

• FruSandra

Sladdis
    De va ja som skrev...
    Iblan finns de ju faktiskt ingen annan utväg.. O som du säger så blir de säkert bra i slutändan :)

• chess07

Tänk om det såg ut så att vi kunde vara hemma 2 år med dom små utan att behöva snåla på dagar...!

Här är jag tvungen att ta 5-7 dagar i veckan då sambon är arbetslös och har varit snart 2 år... Önskar jag kunde spara dagar så han kunde vara hemma oxå men det går ju inte... :(

Men vi kan som sagt lösa det genom att bara ha 3 dagar à 5 h i veckan i höst.

Efter en månads paus från gröt så har Arvid idag äntligen tagit emot den!! Mosade i lite frysta blåbär så färgen blev annorlunda och gjorde den lite lösare och nu gapar han efter den!! :)))

Så skönt! Fortsätter det så får de fortsatt bli yoghurt till frukost och gröt till middag så länge! Lunch äter han ju vår mat.

Tips på hemgjord god puré mottages tacksamt då han fortfarande kniper ihop för det!

• anjiali

Milea ratar alla mina puréer men äter hipp på burk :-/. Jag tycker det är svårt med maten.
    Ammar tidig morgon. Sen gröt 8-9. Ibland lite smörgåsbitar. Lunch vid 11-12, en burk å lite frukt på det. Mellis blir frukt plus amning om jag är hemma. Sen snuttar hon en del på em. Middag blir en halv till en burk, ibland gröt. Sen får hon ersättning innan sovdags vid 19-20.

• Gulia84

Oj vad era äter bra!
    Liam äter en burk vid 4, sen är det bara ersättning som gäller.

Han är så bråkig nu. Vägrar ligga still vid blöjbyten så bajs kan man få överallt, han nyps, rivs och har sig. Är det någon annans som är en buse??

• SessanM

Emilia som ätit superbra tidigare äter också bara hipp nu... Typiskt att hon vill ha den dyraste av alla!! Frukostgröten äts dock fortfarande med GOD aptit. Igår åkte vi upp till Sthlm (från Gbg) och det gick över förväntan. Hon sov i princip hela vägen. Sedan toppade hon det med att bara vakna 3 gånger i natt :)

• nilepile89

Lea äter hipp med god aptit nestle ratar hon och semper funkar bara vissa såklart de ekologiska bara. Tror det har att göra med konsistensen på hipp. De är lite lösare :)