• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Sladdis : hoppas det ordnar sig :-/. Kan ni inte gå tillbaka till det han åt innan. Hur var hans mage då ??? Hoppas verkligen har kommer må bättre snart.
    Ja Milea är en toka hihi... Hon lär gå om ett par månader.

• Sladdis

Anjiali: Hans mage var bra när han fick mjölk. Kanske är allergin värre mot soja än mot mjölk. Får höra med läkaren vad vi ska göra.
    Vaddå månader? Hihi.

• anjiali

Sladdis: var det på onsdag du skulle prata med läkaren ?

Å vill ha henne liten länge ju . Busunge !!!

• Sladdis

Anjiali: Ja onsdag. Får se hur denna natten ser ut. Är den lika hemsk som igår ringer jag nog imorgon.
    Ja man vill ha dem små så länge som möjligt!

• chess07

Fy va jobbigt sladdis!! Hoppas ni får bukt på magen snart....

Idag fick Arvid en syssling till! En liten Edvin! Gud va bebissjuk ja blev när jag såg bilden på honom! :))

• SessanM

Sladdis: jag hoppas verkligen att ni kan få hjälp nu, sådär ska ni inte behöva ha det. Stackars liten :(

Vi var på 8 månaderskontroll i fredags och dockan väger nu 8860 och är 72 lång. Ingen extrem uppgång sedan sist men med matvägran och sjukdom i bagaget är jag mer än nöjd!

• skuttare

Det låter jättejobbigt sladdis! Hur har natten varit? Jag skulle nog ringt eller åkt till nån på barn som kunde ta hela bilden och hjälpa till att utröna vad felet är.

• Sladdis

Skuttare: Mannen tog natten och sa att Matteo bara vaknat kl 1 och kl 4 och sen vaknade han för morgonen kl 5:50. De två gånger han vaknat ville han bara ha snutten och magen hade varit alldeles tyst. :O Det är så han sover när han inte har ont. Undrar om han inte tåler banan. Har aldrig hört om någon som inte tålt banan men det var det enda han inte fick igår som han fått dagarna innan. Jag har mosat en banan i havregurten som mellanmål men igår hade jag ingen banan utan blandade i lite fruktpuré istället.
    Ja, vi kommer att be om hjälp för att utreda vad han inte tåler. Eftersom han sov bra inatt väntar jag till vår telefontid på onsdag.

• SessanM

Emilia har pruttat massor i ett par veckor nu. Vissa dagar verkar hon inte ha ont av det men andra vaknar hon av det på natten. Jag hade bytt gröt till en vetebaserad i ungefär samma veva men nu bytt till havre igen och tycker det blivit bättre men ändå inte som tidigare. Kan hon vara känslig mot gluten? Det enda hon får utöver gröten i glutenväg är ett rån här och där och pasta i maten.