• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Sessanm..
    Jag har fortfarande.. :(
    Min läkare sa att när man slutat amma o 6 månader efter när alla hormoner har helt återställt sig så brukar de lätta..
    Men min faster, hennes äldsta är 18 år o hon lider fortfarande av de....

• chess07

Jag märkte av foglossningen precis innan jag fick mensen igen första gången efter förlossningen förra v! Men sim tur va bara 2 dagar..! Hoppas det inte blir återkommande.. Slapp iaf mensvärken helt! Det har ja aldrig varit med om tidigare!

• grahnkotten

Sök en sjukgymnast så du får rätt guidning från början! När man inte hittar musklerna och när man har ändrat hållningen efter en graviditet så är det svårt att göra rätt! Man kan tyvärr ha kvar foglossningen ett bra tag efteråt o det är vanligt att det återkommer vis mens pga av hormonerna! Hoppas det blir bättre snart! :)

• juliaannaeva

Jahaja undra när damen bestämmer sig för att sova lite! 20 i 6 är det godmorgon och har varit hela veckan >

• anjiali

Igår blev lillfisen 8 månader . Var på kontroll i fredags och hon blev godkänd hihi. Följer kurvorna fint och klarade boeltestet utan bekymmer.
    BVC sköterskan frågade om hon kunde sitta . Typ ja ! Hon sitter, står, kryper, klättrar och börjar släppa taget när hon står. Motorisk är hon som en tiomånaders bebis. Vad kommer all denna energi ifrån ???
    Igår var vi i badhuset, jätte mysigt. Efter det sov hon över en och en halv timma. Så skönt. Får gå dit lite oftare så kanske jag får gjort något på dagtid om hon sover så gott sen .
    Tycker tiden går för fort. Vill pausa livet en stund !!!!

• AnnaKaffekanna

Hej allehopa! Hoppas allt är bra med er! I fredags den 15/3 döptes vår lille Dante! Det var ett vackert och stämningsfullt dop! Han var så duktig min lille gosse, och storasyster Leia fick hälla upp vattnet i dopfunden och torka hans huvud osv! Så duktigaHjärta

• Sladdis

Åh, vet inte vad jag ska göra åt Matteo. Vi började köra mjölkfritt för att han sov så dåligt och jag tyckte att det verkade som om han hade ont i magen. Detta var dock de enda symptomen. Vi bytte då till sojaprodukter men då han blev jättedålig. Han är så dålig i magen att det svämmar över alla breddar varje gång. Och det låter som om någon poppar popcorn i magen på honom. Konstigt nog låter det bara på natten och ont gör det. För några dagar sen övergav vi sojaprodukterna och gick över till havreprodukter och han fick två bra nätter men inatt var det värre än någonsin. Vad är det han inte tåler? Han har ju ätit i stort sett samma de senaste dagarna. Har telefontid på onsdag med en läkare på barnmottagningen men vet inte om jag vill vänta så länge. Undrar om han kan ha blivit dålig av althera?

• Sladdis

Anjiali: Ja det är jobbigt när man ser att han har ont. Innan gnällde jag bara över att vi inte fick sova. Nu hade jag gärna gått tillbaka till det. Vet inte vad som plötsligt hände och varför allt plötsligt blev sämre.

Roligt att se bilder på Milea. Den tösen är ju sjukt snabb i utvecklingen!:O.