• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Måste fråga er, leker ni mycket med barnen? Vi myser och busar mycket, men det är väldigt sällan jag sitter på golvet och leker.. "Borde" jag det? Tycker det är bra att hon kan leka själv..

• Gulia84

SessaM - jag funderar på samma sak! Sitter inte med på golvet jämt precis.

• juliaannaeva

Jag sitter och leker på golvet ibland haha speciellt när hon är grinig och nöjer sig där! Då tänker jag att jag kan sitta där o pyssla lite så jag får en lugn stund Tyra har kommit på att man kan öppna lådorna o h dra ut allt som finns där i så det sysslar hon med!

• FruSandra

SessanM
    Ja sitter på golvet istortsett hela dagarna och leker..
    Fast han är duktig att leka själv med :)
    Men ja tycker de är både mysigt och roligt, antar att de är en yrkesskada ;)

• JWall

Jag brukar ofta sitta med och leka och ibland låter jag honom leka själv. Han är jätte duktig på det och tänker att det är bra inför framtiden om han börjar leka lite själv redan nu så länge som han är nöjd med det, vilket han oftast är :) Det värsta är att alla sladdar och uttag är så intressanta så jag får springa och flytta bort och avleda från dom hela tiden. Det är tur att det är petsäkert!

Förstår inte att allt som är farligt och förbjudet ska han fram o peta på och allt med så mycket bakterier som möjligt på ska han stoppa i munnen, typ mobilen och kontroller.... Haha.

• chess07

Vi låter honom leka mycket själv på golvet för han är så duktig på det och tycker om att pyssla själv. Givetvis så leker vi med honom oxå varje dag.

:)

• AnnaKaffekanna

Jo jag leker rätt mycket faktiskt. Typ bygger klossar eller sitter på hans lekfilt och grejar. Som tur är har jag oxå Dantes storasyster Leia som älskar att leka med lillebror Hon kommer farande så fort hon hör att han börjar tjura
    Han kan inte sitta en längre stund själv o leka, då blir han vansinnig! Han tycker väl attdet är trist att leka ensam. Blir lite jobbigt när jag vill få något gjort här hemma. Sova vill han ju inte lheller direkt..

Nu kan jag absolut inte lämna rummet..Särskillt inte när han ser att jag gör det. Han har fått en väldig separationsångest.. Men det går ju över så det e väl bara o härda ut Har era småttingar oxå separationsångest? 

• juliaannaeva

Japp här har vi en till med separations ångest! Direkt hon ser mig lämna så skriker hon. O jag har ju börjat jobba några timmar i veckan och det märks på henne för hon blir så tjurig när jag kommer hem :( men det är väl övergående!

• AKT83

Tildes vattkoppor har varit hemska men är nu på bättringsvägen! Men hon ser ut som ett litet monster ;) hon har ju ÖVERALLT! Skönt att ha det överstökat sen tycker jag.

Hon leker ganska mycket själv. Vi satt alltid med sonen på golvet och det blir svårare att få något gjort då. Men vi leker med henne också. Just nu är att stå det som är mest intressant. Hon släpper gärna ena handen men flyttar inte benen. Vill väl hitta balansen ordentligt först. Det är lite skillnad mot sonen som bara kastade sig ut och då konstant hade bulor och blåmärken. Tilde har brottom men tar det ändå försiktigt.

• SaJo81

Igår var jag och mannen på 30års fest! Lämnade bort barnen över natt (har inte hämtat dom än) första gången vi lånat ut Bastian och det kändes rätt jobbigt, separationsångest! Har fått bilder under kvällen och han verkar nöjd så :)

Nu längtar jag galet mycket efter mina killar så jag hoppas alkoholen gått ur så vi kan köra bil!

Apropå lek på golvet sitter jag ofta med Lilleman men han har samtidigt två bröder som älskar att roa honom