• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Här sov sämre igen också. Två amningar och en flaska och ytterligare ett uppvak inatt :-/

• enilorac81

Lilla E sover inte heller som förr. Han har svårare att komma till ro på kvällen,ger honom ersättning, sen lägger jag honom i sin säng, då vänder han sig om direkt och gnäller, då får jag lägga min hand på hans bröst och få honom till ro. Det brukar gå bra (somnar runt 19:30-20). Sen sover han som en stock till kl 3:00 (typ prick det klockslaget), då vaknar han upp jätteledsen och står upp i sängen. Tar upp honom och försöker få honom att komma till ro, vilket han gör, men så fort man lägger honom i sängen börjar han gråta och skrika och vända sig om. I helgen höll han på så i 1-2h. Till slut gick sambon upp och gjorde en omgång ersättning (ca 200ml) som lilla E fick i sängen. Då tog han flaskan själv och drack tills han somnade. Så vår nya grej är att när han vaknar kl 3 får han en omgång ersättning att dricka i sin säng. Sedan Sover han till 5:30-6 då är han pigg för dagen....

Ska börja med majsvälling och ser om det mättar mer. För ersättningen han får kl 3 dricker han upp!!

• juliaannaeva

Tyra sover faktiskt bättre nu. Somnar mellan 18.30 -19.30 efter en flaska välling. Vaknar sen mellan 1-3 ggr per natt och vill bara att man stoppar i nappen! Men äter flaska på natten gör hon inte har provat att ge den vid 06 för att se om hon kan tänkas sova längre än till 06 men den vill hon inte ha! Hon vill ha gröt vid 07 ist
    Tycker ändå att bara stoppa in nappen på natten är okej!

• Tekla78

Hade också magsjuka natten till tisdag Det var sådär kul eftersom jag skulle ha tagit ungarna och åkt och hälsat på mina kompisar i Örebro. Kanske kan jag ta det nästa vecka, men den ena tjejen är gravid och bor på Irland och den andra bor på västkusten och de var "hemma" samtidigt just bara den dagen.

Jag är väl inte världsabäst på att leka på golvet egentligen... Men Emil är så klängig att jag ofta sätter mig på golvet istället för att bära omkring på honom. Det resulterar ändå väldigt ofta i att han klänger på mig och vill både klättra på mig och leka på golvet samtidigt. Och när lille killen klättrar så vill store killen göra det också... Så egentligen brukar jag nog mest bära omkring på honom i sele. Har köpt en ny nu. Ergo Baby heter den och är världsabra jämfört med BabyBjörnen. Bärsjalen hade han blivit för tung för egentligen och BB:n tyckte jag aldrig riktigt om. Denna har avbärarbälte och man kan bära på mage, rygg och höft. Perfekt för klängiga bebisar!

Emil kryper för fullt nu! Han hade först klassisk krypstil, men har utvecklat någon sorts teknik nu där han liksom går med vänsterbenet och kryper med höger, haha!

Sömnen har blivit sämre här också. Emil vaknar ofta någon till några gånger och behöver nappen. Runt 4-5-tiden är hans normala tid att gå upp. Vi håller på att bli galna på att pussla med sömnen. Idag testade vi att mannen gick upp först och kom och väckte mig vid 6. Det funkade jättebra, så vi ska testa det ett några dagar nu.

• nilepile89

En fråga , har ni fått tillbaka regelbunden mens?? Min känns jättekonstig är på dag 50 nu ingen mens i sikte och inte är jag gravid heller. Väldigt frustrerande då vi vill ha ett syskon till Lea. Har alltid haft runt 40 dagar innan men detta är ju kaos. Känns som den skall komma hela tiden men inte det.

• FruSandra

Nilepile den kan väl va lite konstig de första månaderna?

Ja har världens mellanblödningar från minipillerna.. Skit surt!

• skuttare

Min blir 8 månader imorgon och jag har inte fått nån mens alls än. Väldigt skönt tycker jag då barnafödandet är klart nu!! Ändå ammar hon bara två ggr om dagen så jag antar att det bara är en tidsfråga. Provade minipillret cerazette i 5 månader och jag slutade för ca 1 månad sen. Jag har inget positivt att säga alls. Arg, hungrig och noll sexlust vad de som hände mig . Nu mår jag bra igen!!

• grahnkotten

Jag har inte heller fått tillbaka mensen, känns hela tiden som att den är på G men inget kommer. Jag ammar 1 gång/ dygn fortfarande.. Men det borde inte spela någon roll. För min del tror jag att den kan dröja ett tag till. Det tog 1,5 år innan mensen kom till ska efter det att jag slutade m p-piller/p-ring.

• Tekla78

Jag har som mellanblödningar ca 1ggr/månad som nog representerar mensen. Har stoppat in hormonspiral och den funkar fint. Blev ju rädd att den börjat vandra ett tag, men allt såg fint ut och mag-molet jag hade var bara känningar av ägglossning.

• anjiali

Ingen mens i sikte här heller. Ammar fortfarande några gånger/dygn. Haft molvärk som om den är på g men den kommer aldrig. För mig kan den gärna dröja. Inge mera barn blir det här.
    Denna lilla trollunge kör hårt med oss. Idag är listan lång på saker jag vill ha gjort och ingenting blir gjort. Måste passa henne hela tiden. Å idag är hon super gnällig och klängig. Men det blir väl påsk ändå