• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Har fått mens två gånger och de kan man ställa klockan efter. Bra att den är regelbunden ifall man skulle hoppa på tåget en gång till. Fattar inte att jag ens överväger det med de nätter vi har!:-O Men nån gång ska det väl bli bättre.

• chess07

Ammar fortfarnde 4-5 ggr/dygn och Mensen dök upp första gången för en månad sen här! Hade rejält ont av foglossning 2 dagar innan den kom...! Men den betedde sig precis som innan med att vara i 4-5 dagar. Jag och mini åkte på magsjuka natten till igår... Urk!! Men den gick över ganska snabbt men var ju matt hela dagen igår... Och på det jääätte ont i fogarna... Ville ju inte ta tabletter heller när magen var i uppror! Så antar att mensen kommer nu i helgen lagom till vi sk åka till fjällen! Men men skönt att kroppen fungerar så man ev kan börja fundera på syskon såsmåningom ;) Ha en riktigt Glad Påsk allihop!!

• nilepile89

Okej tack, kanske är vanligt att den inte vill bete sig som vanligt då. Hade ju önskat att den ville komma vill ju försöka skaffa syskon nuuuuuu. ,

Usch krya på er låter verkligen inget vidare med magsjuka

• Tekla78
    nilepile89 skrev 2013-03-28 19:55:16 följande:
    Okej tack, kanske är vanligt att den inte vill bete sig som vanligt då. Hade ju önskat att den ville komma vill ju försöka skaffa syskon nuuuuuu. ,

Usch krya på er låter verkligen inget vidare med magsjuka
    Det kan ju funka även innan mensen kommer. En läkare sa till mig att det räcker med att man har sex ungefär var 3:e dag om man vill bli gravid. Fast det förstås, inte alltid lätt att få till varken tillfälle eller lust...
  • SessanM

Efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid tog det nästan ett år innan jag fick mens, men ägglossning hade jag iaf. Så som Tekla skrev så kan man ju bli gravid ändå! :)

• millifjor

Det kan funka ändå, min mans syster blev gravid 2 gånger även fast hon åt p piller!

O det där med sex var tredje dag funkar inte för alla, vi höll på i 2,5 år innan Raklan blev till, och det med assisterad befruktning även fast de inte hittade nåt "fel" på varken maken eller mig...

• enilorac81

Jag blev ju gravid nu innan min mens kom tillbaka efter lilla E. Så på min första ägglossning efter E så blev vi gravida och mensen får jag inte se än på ett tag. Gick idag in i vecka 14 med nästa bebis, så sjukt overkligt fortfarande ävenom jag nu sett den lilla på kub-testet

• Tekla78

Millifjor, nä det är klart... finns ju inga universallösningar på hur man blir gravid tyvärr. Jag menade generellt sett. Skönt att det funkade för er till slut. Det räckte med ett år för mig för att bli frustrerad över att det "aldrig" blev något innan första barnet blev till.

Jag har min bror och hans 7-åring på besök. Trevligt, men kusinerna (min 4-åring & 7-åringen) är rätt mycket i luven på varandra. Fast det förstås, de leker en del också. Svårt när man har olika regler. 7-åringen spelar en del spel där de slåss och så och det får ju inte min såklart så han tittar med stora ögon.

Lilleman är klängig, klängig, klängig när jag är i närheten. Så fort han är själv med pappa så funkar allt hur fint som helst, men jag måste alltid gå omkring och bära på honom när han är med mig :(

• skuttare

Nu vaknar min lilla tidigt på morgonen och är jättepigg! Men hon är ju mitt i ett utvecklingssprång så jag antar att det är det som spökar. Hon har ju sovit bättre än nånsin innan det. Jag hoppas att nattamningen kan fasas ut bara hon Kommer ur denna fasen. Skönt om man kunde få slippa det. Det tråkigaste är att amningen nog kommer ta slut helt och hållet då. Känns som mjölken försvinner fort nu alltså. Hur har ni andra det med amningen?