• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Jag vågar knappt skriva det här men de tre senaste nätterna har Matteo sovit bra. Vi uteslöt mjölk men då blev han sämre. Då uteslöt vi soja och det blev lite bättre men fortfarande mååååånga uppvak dock utan skrik. Tog bort gluten och nu verkar det bra. Vi får se vad blodprovet visar och sen ska vi ju provocera. Man vet ju inte om han är allergisk mot något eller om han skulle ha börjat sova bättre nu ändå. Han har ju inga tydliga allergisymptom. Inatt vaknade han bara kl 2. Annars sov han från 20-08. Håller tummarna att det inte blir som vanligt igen.

• grahnkotten

Skuttare: jag har ammat 1-2 ggr/dag sedan ca 2 månader tillbaka. Slutade helt nu i helgen..hade tänkt att amma betydligt längre men melvin var inte intresserad av brösten när han fick smak av riktig mat! Men nu känns det helt ok, men lite jobbigt att gå upp och värma välling vid 05...zzz..

• juliaannaeva

Åh här sovs det bra mellan 23-06 men mellan 19-23 så är det massor uppvak och hon är jätte ledsen emellan åt fast sover...hjälper när jag lyfter upp och bär henne lite o låter henne sova i min famn... Vet inte om det kan vara tänder eller vääääldigt stort närhets behov!

• millifjor

Grahnkotten: ett tips! Värm vatten på kvällen och häll i termos, rada upp flaskor, pulver o vatten bredvid sängen. Då är det bara att gå upp, blanda och skaka
    Så gjorde vi när Rakel åt på natten, sjukt smidigt!

• SessanM

Hur tänker ni kring förskolestart och föräldradagar? Ni som har barn sedan innan, hur många dagar tycker ni man "borde" spara? Är det ok att börja förskolan när som under året? Om plats finns då såklart. Hur länge kommer era barn att vara hemma?

Vi håller på och planerar föräldraledigheten så gott det går då jag pga konkurs kommer att vara arbetslös och då dök det upp massor av frågor.. :)

• grahnkotten

Milifjor: tack för det tipset! Vi hat sovrummet på andra våning dessutom så det hade varit skönt att springa ner verkar gång. :)

• skuttare

Jag kommer börja jobba i september och då är min man hemma året ut. Inskolning blir i Jan 2014. Så gammal var stora tjejen oxå när hon började dagis och det var inga problem alls. Det är väldigt skönt att ha dagar kvar så man kan ta ledigt nån dag/vecka lite här och där. Barnet måste ha fyllt 1 år för att skola in.

• anjiali

Sladdis : å det var på tiden att nätterna blivit bättre . Hoppas nu det håller i sig !

Våra nätter har varit dåliga nu igen. Men de senaste två har hon vara vaknat en till två gånger. Men ett år utan hyfsad sömn har satt sina spår. Känner mig deppig som tusan. Kämpar på med träning och vardag för att hålla igång men helst vill jag bara sluta kämpa å dra täcket över huvudet :-/...men det går ju inte. Bara å kämpa !!!