• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Anjiali: Å att du orkar med träning. Strongt! Extra jobbigt att nätterna är jobbiga när du börjat jobba också. Jag kan ju gå här i min egen värld och vara sunkig och deppig om jag vill. Styrkekramar!❤

• Sladdis

Nu har Matteo sovit bra i nästan en vecka. Det är det längsta sen han föddes. Allt är visserligen relativt. Han vaknar en till tre gånger men när man jämför det med varje timme eller var 20:e minut som det var länge så är detta sjukt bra. Även inatt när han tog en timme att somna om mellan 4 och 5 kändes det bra för det var första gången han vaknade om man inte räknar att han bökade runt och gnällde vid 1. Jag räknar inte det eftersom han somnade om själv.

På onsdag har jag telefontid med en läkare på barnmottagningen. Äntligen ska vi få svar på allergitestet. Jag hoppas det visar något även om jag hört att det ofta inte visar något utslag på så små. Något måste det vara eftersom han sover på nätterna nu. Vi har uteslutit både mjölk, soja och vete men jag tror inte det är allt det. Vi får väl se vid provocering annars.

Var på självvägning idag nu när han är 9 månader och han hade gått ner 70 gram. Det är inte så mycket men om man lägger till det han skulle gått upp den senaste månaden så blir det lite mer. Det beror helt klart på kosten och jag är irriterad på mig själv att jag inte tänkte på att tillsätta fett i hans mat. Eftersom vi uteslutit så mycket ur hans kost så har jag gett havregrynsgröt till frukost och kvällsmat istället för köpegrötarna och där är inte så mycket kalorier i. Nu blir det olja i maten och så hoppas jag att vikten korrigerat sig till vi ska på vägning/läkarbesök vid 10 månader.

• juliaannaeva

Här vad det 8 månaders koll idag! Nu väger hon 9060 och 73 lång
    Våra nätter är bra men vääääldigt svår att lägga... Eller ja hon somnar vid vällingen ca 18.30 men sen är hon vaken igen vid 19.15 och vill ligga och gosa.., hon är inte ledsen eller något. Bara väldigt sällskaplig. Menmen ska inte klaga för hon sover hela nätter utan mat, vill inte ens ha flaska på morgonen. Äter gröt till frukost vid ca 07
    Tyra får med egen gröt och i början glömde jag med tillsätta fett så hon gick ner men nu har jag lite grädde i gröten så nu går det bättre

• skuttare

Vilken frihet man börjar känna nu när de Små börjat äta mat på riktigt. Var iväg på första tävlingen med hästen på påskafton. Härligt!!! Skönt att livet flyter på igen och man kommit ifrån den där nyföddhetstiden. Livet börjar återgå till det normala

• tundra

Ja det är superskönt att de börjar bli lite stora!

Jag dumpar båda mina sockertoppar med sin far om en vecka och drar till London 4 dagar med en väninna. Jag ska sova, äta hotellfrukost, shoppa och springa bort mina sista 2 gravkilon på stan (gått ner 8 kilo sen jag slutade amma för 7 v sedan).

Lääängtar!

• enilorac81

Detta med bebisar och sömn...Elias somnar runt 8 efter en flaska välling. Runt 2-3 vaknar han ledsen och då ger vi honom en flaska välling till som han dricker själv i sin säng och somnar sen. Kl 5:30-6 vaknar han för dagen...

Hur har ni andra det på natten nuförtiden?

• nilepile89

Här är det just nu dåligt på nätterna, hon vägrar somna innan halv 10 och då i vår säng. Sen sover hon väldigt oroligt. Hon har haft feber i 2 dagar nu så hoppas det blir bättre när den går över.