• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Längtar efter träning! Men här är det rehab efter fall i trappa.. Hoppas snart få klartecken att får börja lite smått!

Melvin var 8 mån den 29 mars å inga tänder är i sikte.. Inte mer än att han biter och gnuggar i munnen hela tiden och dreglar som aldrig förr!

Mannen är iväg på golfhelg så vi är själva! Visst är det typiskt att barnen just dessa nätter ska sova som krattor?!?! När man inte har någon avlastning..
    Förtillfället är Melvin frustrerad känns det som, han är arg och skriker mycket..känns som att han blir arg för att han inte kommer någonstans! Han sitter där han sitter! Så jag hoppas nästan att han lär sig snart...

• Bragdoll
    FruSandra skrev 2013-04-05 23:27:42 följande:
    Bragdoll
    Träningsvärk är ju de bästa som finns! Älskart! Då vet man att träningen har tagit :)
    Hahaha jaa men den här träningsvärken gör att jag knappt tar mig nedför trappen, helt sinnessjukt.. jävla utfall de tar dööööd på mina lår!!!
  • Tekla78

Tibell, Emil kräks fortfarande lite. Speciellt efter ersättning och välling. Frågade på BVC hur länge de kan hålla på och hon sa att barnen tenderar att kräkas mindre ju mer upprätta de blir. Tycker det verkar stämma bra då kräkningarna minskat sedan Emil blivit säkrare på att gå utefter möbler.

Bragdoll, Emils första tand tittade fram i onsdags och han blir 9mån på tisdag.

Vågar inte säga något om våra nätter mer än att det blivit bättre de senaste dagarna. Hoppas, hoppas det håller i sig för jag VILL inte starta dagen mellanan 04-05 varje dag...

• Tekla78

Å, just det! Det verkar som om Emils "allergi" (intolerans) växer bort. Han klarar mjölkbaserad gröt och välling samt mjölk i mat. Vi håller på att kolla yoghurt/fil nu och om det funkar bra ska jag testa att ge honom ren mjölk att dricka *hoppas, hoppas det går vägen*

Hur går det ni andra med allergier?

• Tekla78

Tibell, för en månad sedan när jag frågade så var det 4-10ggr /dag kanske. Nu har det varit 0-3ggr/dag de senaste dagarna.

• MammaiJuli

Hej alla.

Här var det en massa som fått barn i juli förra året.

så jag säger väl hej alla. fick mitt första barn den 14 juli 2012. bor i alingsås ,någon mer som bor här?

• nilepile89

Ja då har vi ställt in Leas säng i eget rum får se om hon sover bättre. Hon stör sig väldigt av oss när hon skall sova.

Mammaijuli välkommen :)

• millifjor

Rakel sover bra på nätterna nu när hon är frisk, så skönt!
    Hon har hittills fått 2 tänder, hon blev 8 månader den 28 mars

Jag har gått ner 25 kg av mina 22 gravodkilon känns bra att alla kilona är borta + några till, men är inte nöjd ännu så fortsätter kämpa på helt enkelt!