• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Min våg har pajat men jag vet att jag har över 10kg skulle tro 12. Tog fösta löpturen igår å det var härligt men jobbigt. Så bara jag sluta ammat så ska jag ner mina kilon.

Vårruset i maj och jag har sikte på under 30min utan att ta kål på mig själv. Känns helt rimligt iallafall

• Tibell

Tekla : Åg hoppas hoppas det är på väg bort !

Lovis allergier går inte alls åt rätt håll..hon har ju en hel drös dessutom.

Lovis kräks minst 10-15 ggr per dag... skulle hon utsättas för luftburet ägg eller få i sig något hon inte tål kräks hon 30-40ggr..

Det blir väldigt många klädbyten per dag...och mycket tvätt

Jag önskar hon slutar kräkas snart...

• skuttare

Vår dotter är oxå en kräkis. Har blivit bättre sen hon började med mat men kräks fortfarande några ggr per dag.

• juliaannaeva

Tyra sover bra, vaknar oftast någon gång och vill komma över till oss eller ha nappen :) men är nöjd för det är inte 10 gånger per natt längre!
    Inatt har hon sovit hos mormor och morfar, jag och mannen är i Göteborg och har sovit på hotell. Igår gick vi på stan och var ute och åt och drack gott! Idag blir det hemfärd men först ett stopp på Ikea :) skönt att bara få lite tid för sig själva!

• skuttare

Nån som vet? Får maken vara hem å vabba när lillan är såpass dålig så hon bara vill sova i famnen och stora tjejen är frisk och är härjig men man inte törs släppa henne till dagis ifall det är magsjuka. Bävar för morgondagen helt enkelt. Kommer liksom inte bli bra för nån av mina barn.

• AnnaKaffekanna

Hej igen alla! Nu var det ett tag sen jag var inne. Har för fullt upp för att hänga vid datorn haha! Hela Mars månad har varit smockad med händelser (kalas)! Första helgen fyllde min dotter Leia 5 år och vi hade två kalas för henne, ett för familjen o ett för hennes kompisar. Helgen därpå döptes min son Dante ochvi  hade dopmiddag. Helgen efter det igen fyllde jag själv år, och helgen efter det var vi på påskmiddag! Och idag var vi på barnkalas igen!! Herregud säger jag bara haha!!!  Nu är det tack och lov inga kalas förrän Dante fyller ett år i Juli!  

MammaiJuli-Välkommen!!

Finns det någon här som bor i Limhamn (Malmö)? 

• nilepile89

Nej nu kom sängen in igen det funkade inte. Är det bara jag som hat ett barn som nu bara vill sova middag 1 gång per dag och sedan gnälla leka gnälla resten av dagen till 21:30 typ? Vet inte när hon skall somna tidigare blir helt slut av detta ju. Har försökt allting men hon vägrar sova.

• Tekla78
    skuttare skrev 2013-04-07 19:50:49 följande:
    Nån som vet? Får maken vara hem å vabba när lillan är såpass dålig så hon bara vill sova i famnen och stora tjejen är frisk och är härjig men man inte törs släppa henne till dagis ifall det är magsjuka. Bävar för morgondagen helt enkelt. Kommer liksom inte bli bra för nån av mina barn.

Maken får ta föräldraledigt om du själv är sjuk, då måste du anmäla dig sjuk och så får du en karensdag. Annars ska man kunna ha två barn hemma om man inte har läkarintyg på annat. Sen skulle man kunna ta en dubbeldag om man vill ha ersättning från dag 1. Ring och kolla med F-kassan för säkerhets skull. Tycker de är bra på att svara/hjälpa till när reglerna är krångliga.
  • Tekla78

Tibell, vad jobbigt med så många kräkningar. Det uppmuntrar ju inte direkt till att servera fiskgrytan Eller den kanske hon ändå inte kan äta pga allergi.

Emil verkar sova i direkt relation till när han somnar. Sover ca 2,5h på dagen. Somnar han 19 vaknar han 05, somnar han 20 kan vi få sova till 06.

Igår tittade tand nr 2 fram, 2dagar innan 9-månadersdagen. Tur att han inte verkar ha ont mer än när den spricker igenom. Bävar för kindtänderna, hua!

• juliaannaeva

Jahaja under natten vi var borta så fick stympande 3 nya tänder :o inte undra på att mormor vakna av ett gallskrik mitt i natten :o men inatt har hon sovit hela natten utan ett uppvak hoppas det fortsätter! Nu har hon 7 tänder och blir 9 månader den 25:e!