• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Var ett tag sen jag uppdaterade från oss :)

Välkommen Mammaijuli!

Vår lille fick ju dom två tänderna fram där nere för 3 månader sen ungefär, för ett par veckor sen i rask följd sprack alla fyra framtänderna där uppe genom! Så nu är vi uppe på 6 tänder!

I övrigt händer det inte mycket, han är fortfarande nöjd med att bara sitta och varken kryper eller ålar, ställa sig upp fattar han verkligen inte :P vill iofs minnas att hans två bröder också var senare med allt sånt (tror dom kröp runt 10-11 månader och gick vid 16)

Själv har jag nu jobbat i en månad och det känns jäkligt skönt faktiskt....förutom att det ser ut som att Lilleman växer i full fart medan jag är på jobbet :(

Har börjat planera inför hösten litegrann, tror antagligen att jag ska vara hemma augusti/september och låta Lilleman börja på förskolan i oktober sen. Min man börjar i alla fall jobba i augusti och jag känner mig inte helt redo att släppa iväg Lilleman till förskolan riktigt än....(kanske inte heller redo att vara färdig med all min mammaledighet nu när vi inte ska ha fler barn)

• skuttare

Min lilla hänger som en påse nötter idag. Kräktes 3 ggr igår och hade 39.6 i temp. Vet ju inte om det är magsjuka eller om hon kräks av febern. Lite piggare idag iallafall och bara 38.6 än så länge. Väldigt slö men idag är hon åtminstone vaken lite. Druckit mycket men ätit lite. Vi blir väl snart varse om det är magsjukan

• SessanM

Välkommen mammaijuli.

Här har Emilia börjat sätta sig upp, väldigt skönt på dagen men mindre härligt på natten...

• Tekla78

Skuttare, stackars liten. Krya på!

Har precis pratat med min chef. Ringde för att fråga om lönen efter min befordran (vi kollar större lägenhet och jag ville veta vad jag har att röra mig med) varpå jag får svaret att "eh... alltså det är inte helt klart än. Vi håller på att kolla på bemanningen och "headcounts" och det kanske inte blir så att du får den tjänst jag lovat". Nu har jag visserligen fått den vanliga löneförhöjningen ändå och kommer minst tillbaks till min gamla tjänst, men det är sjukt att de kan lova en sak en minut och dra tillbaks det nästa. Får se vad mitt nästa steg blir... Inte helt omöjligt att jag söker nytt så fort jag börjat. Får väl se vad de kommer fram till tillslut.

SaJo81, föräldraledigt i aug/sep låter lockande...

• skuttare

Äntligen en frisk bebis. Men inatt har hon varit supergnällig. Misstänker att matlusten kommit tillbaka. Försökte amma men min utdrivningsreflex är så seg om hon redan ammat en gång på natten. Antar att det beror på att jag inte har så mycket mjölk kvar. De växer ju så man knappt hinner med .

Var på bvc en dag och där var några nyfödda och oj så små de va. Man saknar det lite samtidigt som det är skönt när de äter mat och sover lite mer regelbundet. Snart är redan 1 års dagen här ju. 3.5 mån kvar och man vet ju vad fort det går.

• grahnkotten

Har ni börjat ge era bebisar ägg än? Funderar på det, smidigt mellanmål tycker jag! Bara koka ett ägg å ha i väskan..!

• Lovisblomman

Någon annan här som har en matvägrande? Min tjej äter gröt med god aptit, men sen är d nästan total stopp. Vissa dagar kan jag få i henne en burk mat men för det mesta så går det bara in ngn sked o sen vägrar hon öppna munnen. Hur länge kan dom små stå sig på ersättning? Känns som det inte är tillräckligt vid denna ålder.

• JWall

Lovisblomman: min lilla kille vägrar i princip allt utom rån med smör! Allt annat får jag i några skedar av men sen blir munnen som ett streck.. Han vägrar även nappflaska så jag ammar fort. mycket om han inte har ätit ordentligt med mat, vilket händer ibland. Vet därför inte hur de står sig på ersättning. Men vår BVC säger att de äter det de behöver, men ibland är det svårt att tro...

• Lovisblomman

Precis samma här. Munnen blir som ett streck. Är väl bara att försöka vänta ut. Men så oerhört frustrerande ibland!