• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Låt barnen äta själva!

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AnnaKaffekanna

Jag har märkt att Dante har viss mat han verkligen gillar och äter med stor aptit medans en del annan mat vägrar han öppna munnen för.
    Det är betydligt lättare för mig att mata honom om han får lite plockmat vid sidan om som han pillar med och äter och om han själv får en sked att "äta" med.

Idag blir han nio månader min lille skrutt!Glad Han far runt på golvet och klättrar på allt! 

• chess07

Vår kille vägrar att bli matad! Han har fått äta plockmat själv sen han va ca 6 månader! Han äter det han behöver och säger till om han vill ha mer!

BVC tycker det är toppen att han äter själv! Hon sa även att vi absolut inte behövde truga med gröten vilket kändes skönt :)

BVC besöket idag visade på 72,5 cm och 10560g så nu har han börjat "tappa" kurvan med bebishull! ;)

Jag ger honom omelett med olika tillbehör på och det är en höjdare!

Korv, ost, broccoli, majs, potatis, kyckling. Ja det finns inget som hindrar! Å Arvid har inga tänder än (8,5 mån)! Men tuggar ändå! :)

• SessanM

Emilia hade också en sådan period. Nu äter hon för det mesta men strular lite då och då... Äter inget med ris, är inte det lite konstigt? Hon äter spaghettibitar som är typ dubbelt så långa som riskornen.

• Sladdis

Matteo är heller inte så förtjust i ris. Tror att det är för att riskornen är mycket hårdare än pastan.

• millifjor

Rakel äter också själv och har gjort det sen hon var 6 månader, hon vill helst inte bli matad

• Tekla78

Emil får tänder och kniper igen munnen. Verkar dock som om släta konsistenser funkar bättre nu. Funkar också bättre med distraktion, typ matbitar att plocka med eller sked eller burklock att pilla med.

AAEV, visst var det du som körde den där BW-nånting. Där barnen äter all mat själva? Provade att ge en lite större bit päron idag, men han stoppar ju in hela biten och sätter nästan i halsen så jag måste ta ut biten ur munnen igen. Hur håller du huvudet kallt? Vill ju inte åka till akuten med en blå unge :-S