• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

För jag litar på att hon fixar det. Hon har ätit vanlig mat sen första tuggan och har aldrig satt i halsen

• nilepile89

Lea ratar hemmagjord mat äter bara burkar. Men bara hipps 8 mån. De andra äter hon bara 6 mån. Men inget ris ,

• Sladdis

Imorse gjorde jag ett gravtest. (Bim+1). Det var negativt kanske jag ska tillägga innan någon sätter frukostkaffet i halsen. Som bakgrund kan jag säga att jag och mannen slarvade med kondom vid ett tillfälle under ägglossningen nu sist och jag har verkligen mått jättekonstigt sista veckan. Det har dragit och stuckit i livmodern och det har det aldrig gjort innan mens och den som alltid brukar komma på dagen har inte börjat än. Jag började inte tänka graviditet förrän igår men oj vad jag hann tänka. Jag skulle vilja ha ett barn till men inte förrän till vår/sommar när Matteo är runt året men jag vet inte om jag lyckas få med mannen på det. Hade jag varit gravid nu så hade han accepterat och välkomnat det så jag kanske såg lite att det var sista chansen. Samtidigt vet jag inte hur jag skulle orka. Alla mina graviditeter har varit hemska och jag vet inte hur jag skulle orka ta hand om Matteo under sådana omständigheter. Dessutom sover han som en kratta fortfarande och jag har knappt sovit på nio månader. Han kanske hade sovit bra om nio månader men då hade nästa tagit vid. Inget av mina barn har sovit bra första året.
    Usch vad jag babblar på men var tvungen att berätta för någon. Tårarna bränner bakom ögonlocken och jag känner mig skitlöjlig. Jag ville ju inte egentligen och det var ju inget planerat men ändå känns det som när man gjorde allt för att bli gravid och så dök menshelvetet upp.

• skuttare

Sladdis: va jobbigt!! Men har inte mensen kommit så kan du vara gravid? Måste vara jättejobbigt att vilja ha olika många barn. Jag och maken är så överens om att två år lagom för oss, men ändå så kan jag känna i hjärtat att det vore mysigt med fler. Hoppas din man vill ha fler längre fram då när ni fått sova lite

• Sladdis

Skuttare: Ja han kan ju ändra sig. Han säger inte att det är kört.
    Mensskitet kom nu så gravtestet var bortkastade pengar.

• chess07
    Tekla78 skrev 2013-04-11 21:56:40 följande:
    Emil får tänder och kniper igen munnen. Verkar dock som om släta konsistenser funkar bättre nu. Funkar också bättre med distraktion, typ matbitar att plocka med eller sked eller burklock att pilla med.

AAEV, visst var det du som körde den där BW-nånting. Där barnen äter all mat själva? Provade att ge en lite större bit päron idag, men han stoppar ju in hela biten och sätter nästan i halsen så jag måste ta ut biten ur munnen igen. Hur håller du huvudet kallt? Vill ju inte åka till akuten med en blå unge :-S

Arvid har ätit bitar själv sen han va 6 månader och aldrig satt i halsen. Hostat till någon gång men inte mer än så. Dom kan mer än vi tror. Han stoppar in stora bitar i munnen och maler sönder dom trots att han inte har tänder ;)

Lita på att han kan och låt honom prova... :)
  • Tekla78

Chess, AAEV, ja jag får väl göra det. En kompis barn fick gnaga päron när han var ca 5mån och satte i halsen så illa att han kräktes en massa, fick åka ambulans och vara kvar på akuten sen.

Sladdis, jobbigt att mensen kom nu då. Fast bra kanske med tanke på sömnen. Vi blev skraja för några månader sedan för vi vill verkligen inte ha en till, men skulle inte vilja ta bort det om det hände. Maken funderar t.o.m. på att knipsa sädesledaren.

Vi har försökt åka iväg på resa tre gånger nu, men blivit stoppade av sjukdom. En av mina bästa kompisar bor på Tjörn och i februari fick lillen RS så vi inte kunde åka och smitta ner deras bebis. Sen skulle jag träffa en annan kompis för ca 2v sedan och fick då kräksjuka själv. Hade bokat om Tjörnresan till i onsdags, men 4-åringen började kräkas då :( Blev så ledsen och besviken! Nu är resan ombokad till på måndag så jag undrar vad som händer på söndag...

• Sladdis

Tekla: Klippa sädesledaren är bra om man bestämt sig. Min man ska göra det när vi är klara så slipper man tänka på preventivmedel.
    Åh vad tråkigt att sjukdomar stoppat era resor. Håller tummarna för att ni ska komma iväg på måndag.

• grahnkotten

Har nu lämnat in vårt lilla hjärta till mormor och morfar. Mannen och jag ska iväg på dejt, hela dagen och kvällen! Ska bli skönt att vara tillsammans lite själv, strosa på stan, äta ute och bara ha det skönt! Ha en brahelg!

• AnnaKaffekanna

Huh..Lillen sover så dåligt nu för tiden och vill bara snutta o snutta o snutta heeela nätterna.. Känner mig som en stor trött napp. Inatt drog jag på mig nackspärr ovanpå allt oxå
    Sover era små middag? Och hur länge? Min lille sover bara om jag går ut med honom i vagnen.
    Annars är han väldigt pigg och glad och verkar inte lida någonsömnbrist som jag ;)