• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jmst

Vår tjej sover 1 h vid 11 sen 1 h vid 17 och sen somnar hon (oftast) vid 21 och vaknar vid 07. Fast de senaste två dagarna har hon tyckt att man kan vara vaken till 23 och sova till 09... Väldigt glada över att hon har så fasta rutiner ändå. Gröt vid 19 och välling vid 20 så håller hon sig lätt hela natten :)

• JWall

Vår kille sover 2,5 h sammanlagt under hela dagen ungefär, då sover han som bäst på natten.

Usch. Fick panik förut idag när jag skulle byta 3:e bajsblöjan för dagen och upptäcker att det är blodblandat slem i bajset. Ringde 1177 som sa att vi skulle åka till jourmottagning så det gjorde vi. Dock så blev det mer frågetecken än svar därifrån då läkaren hade svårt med språket. Men vad jag förstod så trodde han det berodde på en spricka i ett blodkärl i rumpan och det hoppas jag innerligt! Tror han håller på att få tänder igen och har bajsat väldigt mycket under de här dagarna. Så nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av blod i bajset som kanske kan lugna mina mammanerver lite????

• grahnkotten

Melvin hade blod i bajset och slem när han var runt 6 månader. Min BVC-ssk sa då att det är vanligt att det är något blodkärl kring ändtarm som brustit.. Men också att det är vanligt m hemorojder på små barn så allt inte riktigt är utvecklat än, men set borde det väl vara nu?! Men är du orolig så ring BVC på måndag och kolla..

• tundra

David sover 30 min på fm och 2-3 h på dagen. Sen sover han sen 6 mån utan uppvak 11-12 h på natten 19-7.

Jätteskönt för dålig sömn är tortyr för mig. Måste ha minst 9 h för att inte bara sitta hemma som en påse hö och deppa med overklighetskänslor.

• millifjor

Rakel äter bitar och grejar det fint! Visst fastnar det nån bit ibland men det löser hon själv, hostar till lite och sen är det bara att äta vidare
    Hon älskar grönsaker, så man får ge henne det sist annars äter hon bara grönsakerna, haha. Tomat och haricoverts är favoriterna helt klart!

• skuttare

Vår lilla sover oftast 1.5 timme vid 10 och 45-60 min vid 14 ibland vänder hon på det. Somnar för kvällen strax efter 19 och sover till 6-7 nånstans.

• chess07
    JWall skrev 2013-04-13 16:26:05 följande:
    Vår kille sover 2,5 h sammanlagt under hela dagen ungefär, då sover han som bäst på natten.

Usch. Fick panik förut idag när jag skulle byta 3:e bajsblöjan för dagen och upptäcker att det är blodblandat slem i bajset. Ringde 1177 som sa att vi skulle åka till jourmottagning så det gjorde vi. Dock så blev det mer frågetecken än svar därifrån då läkaren hade svårt med språket. Men vad jag förstod så trodde han det berodde på en spricka i ett blodkärl i rumpan och det hoppas jag innerligt! Tror han håller på att få tänder igen och har bajsat väldigt mycket under de här dagarna. Så nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av blod i bajset som kanske kan lugna mina mammanerver lite????

Är det blod bara en eller två gå gånger så är det oftast ingen fara, sen beror det ju på om det är färskt blod eller gammalt. Gammalt blod kommer från högre upp i tarmen och färskt blod kommer från sista delen och är nästan alltid pga hemorojder eller sprucket kärl i ändtarmen. Andra orsaker brukar vara tarmibflammationer och då är det blod ofta tillsammans med andra symtom...

Du behöver garanterat inte oroa dig! Han har säkert tagit i lite hårt när han bajsat så ett kärl spruckit :)
  • JWall

Tack för svar Grahnkotten och Chess! Det var färskt blod i tre bajsblöjor mindre och mindre för varje gång. Dagens bajsblöja var helt utan. Så himla skönt! Måste vara ett brustet blodkärl då han aldrig har varit på såhär bra humör om dagarna så det finns verkligen inga andra symptom. Är lugnare nu ! Får se om några tänder kommer i dagarna nu :)

• skuttare

Här väntar vi oxå tänder. Hon har två nere men hörntänderna uppe spricker igenom närsomhelst. Det är alldeles kritvitt och ser ut som om hon har blåsor precis där de ska igenom. Borde komma snart. Konstig ordning att få tänderna på

• SessanM

Vi väntar också på tänder. De två framtänderna däruppe. Tyckte mig också se en tand bredvid men är inte säker då jag bara såg snabbt.