• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Melvin har inte heller några tänder, och det ser inte ut som att dem är på G på ett tag heller..

• juliaannaeva

Tyra har 7 tänder och är 9 månader den 25:e fick sin första när hon var 5 månader och 3 veckor så hon har haft det vääääldigt jobbigt... Måste ju göra ont!

• Sladdis

Matteo har åtta tänder. Den första kom när han var 3 månader och 10 dagar. Kanske inte konstigt att han har hemska nätter!

• grahnkotten

Längtar inte tills imorgon, då ska Melvin få mässlingssprutan! :( vid tidigare sprutor har vi ammat direkt och då har det blivit bättre..men nu finns ju inte det trumfkortet längre! Hmm, hoppas det går bra ändå!

• Bragdoll

Miriam var en bit över 9 månader när den första kom den 4:e, andra dök upp den 14:e och nu verkar det som den första upptill tänker komma, den syns bakom tandköttet nu.. aaaj vad ont det ser ut :/

• skuttare

Ha ha. Nu har ena hörntanden uppe tittat fram och andra är på väg. Kommer se rolig ut när de är framme. Två tänder i mitten nere och bara hörntänderna uppe

• Jmst

Hur gör ni när ni nattar? Lilltjejen somnar nästan alltid till flaskan. Fast det blir svårare och svårare då hon egentligen inte vill ha flaskan längre. Ska väl tillägga att hon inte använder napp :/

• skuttare

Nu funkar det fint för oss att ge flaskan/amma i soffan ca 18.45 och sen brukar vi gå upp strax efter 19 och då lägger vi henne i sin säng med napp och snutte. Vi ligger brevid tills hon somnat, brukar ta ca 15 min. Det går väldigt smidigt nu. Peppar peppar.

Min stora däremot var nog över året innan hon somnade i sin säng och då till flaskan. Kunde ta timmar ibland och har gjort ofta med henne. Nu är hon snart 4 och jättelätt hon oxå. Känns väldigt skönt att fått en lätt nu . Alla är olika så man får försöka hitta deras sätt. Ha ingen panik att hon inte är den lättare typen utan många vill ju fortfarande ha mycket närhet när de ska somna.