• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Jag sitter framför tv:n med Matteo i famnen och så snuttar han på sin snutte. Jag brukar gunga honom lite och då somnar han ganska fort. Det är vid 19:30.

• SessanM

Sambon nattar för det mesta, det blir en flaska i soffan sedan lägger vi (han) henne oftast bara i sängen så pillar hon lite med napparna och när hon ser ut att snart somna går vi ut, då somnar hon oftast själv numera. Ibland får man dock gå runt med henne lite först för att hon ska bli lugn. Brukar ta 5-20 min, men oftast något mittemellan.

• SessanM

Ska dock tillägga att det har tagit sin lilla tid för henne att lära sig somna "själv", hon somnade lääääänge i vår famn.

• chess07

Vi ammar oftast i soffan och sen tar sambon honom och lägger. Ibland med protester och ibland går det lättare. Han har ingen napp och det är skönt tycker jag...

• AnnaKaffekanna
    skuttare skrev 2013-04-16 19:14:44 följande:
    Ha ha. Nu har ena hörntanden uppe tittat fram och andra är på väg. Kommer se rolig ut när de är framme. Två tänder i mitten nere och bara hörntänderna uppe

Haha precis så såg min dotter ut när hon var runt ett år
  • AnnaKaffekanna

Min stora tjej är 5 år och börjar på dagis nu den 1 maj! Det står när man läser om en dag på förskolan att barnen sover middag efter lunch. Men min dotter har i stort sett aldrig sovit middag och lär inte börja med det heller Någon som vet vad de stora barnen får göra när de andra sover? Ritar eller pysslar de med annat? Inte så kul o bara sitta o titta på när de andra sover ju Ska iofs höra med dom hur allt går till när vi ska dit och hälsa på, men ändå

• AAEV

Mina stora har inte sovit middag sen de var 1.5. När de små sover har de läsvila eller filmvila. :)

• Sladdis

Jaaaa, äntligen kan Matteo sätta sig upp själv. Lite sent med tanke på att vissa går redan men för oss var det stort. Han har gjort det ett par gånger tidigare men inte så jag har sett det utan plötsligt har han bara suttit mitt på golvet. Nu gör han det ju hela tiden.

• grahnkotten

Här sitter en nöjd och stadig Melvin och han verkar inte ha några planer på att ändra på det.. Gillar inte att ligga på magen!

Melvin har idag 40 graders feber och har varit hemma och gosat med sin pappa idag! Mamman i huset har nämligen varit iväg på shoppingresa till Ullared! Helt slut och lycklig, hittade så mycket fint!

• millifjor

Idag är en sån där dag då jag är sjukt avundsjuk på min man som får vara hemma med Rakel och vara föräldraledig, jag vill inte jobba!!!
    Livet är orättvist...