• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Skuttare: nej tyvärr! Vi har provat allt stoppande vi kan tänka oss men det har inte lugnat ner sig :(

• juliaannaeva

Tyra äter inte på natten men skulle hon verka hungrig så får hon vatten! Har alltid en flaska vatten vid sängen! Jag själv dricker ju en hel del vatten på natten o det är ju hemskt att ligga törstig! Det var så hon sluta äta på natten.. Ibland får hon välling vid 06 om hon vaknar men annars går vi upp runt sju o då får hon yoghurt och smörgås! Gröten äter hon inte sen hon fått smaka på yoghurt :/

• Gulia84

Ger ni era barn smörgåsrån? Jag läste igår att det är salt i så jag blir lite fundersam på om det är så särskilt "bra" att ge....

• SessanM

Vi har provat smörgås lite då och då, är dock ingen favorit så det blir inte så ofta. I övrigt har jag börjat att inte vara så försiktig med saltet, och då i form av någon buljongtärning här och där.

• AnnaKaffekanna

Huu... Dante vill bara amma o amma heeela natten lång... Jag måste sluta med att låta honom använda mig som en stor napp hela nätterna.. Jag vill ju fortsätta amma på morgonen och på kvällen innan han lägger sig men inte hålla på så här hela nätterna..
    Nån som är med om liknande? Hur tar man bort bröstet på natten samtidigt som man vill behålla delamning?? Han tar inte napp och vill inte ha välling.. :-O

Jag börjar se ett mönster.. Min dotter gjorde exakt likadant fast under hela TVÅ års tid! Känner att jag måste bryta detta lite.. Det är ju jag som låter honom få bröstet var tionde minut på natten.. Men e man trött så e man. Orkar inte bråka mitt i natten heller :-/     

• Tekla78

Angående salt behöver man inte helt utesluta det ur kosten. Njurarna har ju viss funktion och ju äldre våra bebbar blir desto bättre klarar de saltet. 2g/dag är det som rekommenderas som max, men behöver man inte salta (t.ex. pastavatten) så ska man inte göra det. Har en barndietist i mammagruppen som bl.a. skriver i tidningar och har varit med på morgon-TV och hon säger just det, att man ska undvika saltet där det går. Min BVC-sköterska menade att det är ok att ge t.ex. korv och liknande då och då. Jag brukar ge Emil vår mat i den utsträckning det går och ibland ta undan mat till honom innan jag saltar. Bröd får han i princip varje dag.

FruSandra, hoppas att han blir bättre snart. Det enda som gjordes när Emil hade RS var ju hjälp med andningen och behövs inte det så kan man ju inte göra så mycket. Kolla om han kan få luftrörsvidgande om han verkar ha svårt att hosta upp eller om det ser ut att göra ont. Killar får oftare problem med trånga luftrör. Båda mina har fått det i bebisåldern.

SaJo81, hoppas det är tänder eller något sånt och att det går över snart. Kanske kindtänder på G?

Själv har jag ont i en visdomstand och måste nog ringa tandläkaren imorgon. Blä... Känner med våra bebisar som har ett helt gäng tänder som ska upp, inte kul!

• FruSandra

När kan man börja ge "vanlig" mat.. Alltså stekt mat? Tex stekt korv o köttfärs o sånt?

• grahnkotten

Jag ger min egna mat till Melvin, köttfärssås, lax, torsk, kyckling. Iofs ofta grytor, men bryner ofta maten först! Sedan mosar jag det i lagom konsistens.. Har inte ens tänkt att man inte får ge det! Stekt mat så som korv vet jag inte.