Angående salt behöver man inte helt utesluta det ur kosten. Njurarna har ju viss funktion och ju äldre våra bebbar blir desto bättre klarar de saltet. 2g/dag är det som rekommenderas som max, men behöver man inte salta (t.ex. pastavatten) så ska man inte göra det. Har en barndietist i mammagruppen som bl.a. skriver i tidningar och har varit med på morgon-TV och hon säger just det, att man ska undvika saltet där det går. Min BVC-sköterska menade att det är ok att ge t.ex. korv och liknande då och då. Jag brukar ge Emil vår mat i den utsträckning det går och ibland ta undan mat till honom innan jag saltar. Bröd får han i princip varje dag.
FruSandra, hoppas att han blir bättre snart. Det enda som gjordes när Emil hade RS var ju hjälp med andningen och behövs inte det så kan man ju inte göra så mycket. Kolla om han kan få luftrörsvidgande om han verkar ha svårt att hosta upp eller om det ser ut att göra ont. Killar får oftare problem med trånga luftrör. Båda mina har fått det i bebisåldern.
SaJo81, hoppas det är tänder eller något sånt och att det går över snart. Kanske kindtänder på G?
Själv har jag ont i en visdomstand och måste nog ringa tandläkaren imorgon. Blä... Känner med våra bebisar som har ett helt gäng tänder som ska upp, inte kul!