• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Vilgot har varit sjuk med feber, snor o förbannad Hosta i en vecka, idag va vi hos läkaren o han misstänkte förkylningsastma.. Men de enda son "gjordes" va kom tillbaka om de blir värre. Han verkar ju pigg nu.. Klart han va piggare, de är ju på nötterna o morgonen som de är värst. Låter som han sprungit ett maratonlopp fast han bara sovit...
    Läkaren trodde också att Vilgot va min lillebror. Ja sa inte emot utan tog de som en komplimang när man är närmare 30 ;)

• SaJo81

Vår lillkille får en flaska välling i min famn vid 18.30-19 sen lägger vi bara honom i hans säng med napp och snutte (läs handduk) och så somnar hal av sig själv!

Fortfarande helt tillfreds med att bara sitta! Vi har inte ens behövt sänka hans säng än...men men, våra andra två var också långsamma med att krypa och gå och sådant....

Vi har i alla fall Sveriges mesta "bebis-lös-i-magen hemma sen nästan två veckor tillbaka, när han bajsar är det ÖVERALLT och har till och med fått duscha minst två gånger per dag :(vet inte vad det är han fått en släng av men det är INTE kul!

• skuttare

Jag är så sugen på att sluta nattamma. Men jag vet inte hur det ska gå till riktigt. Stora tjejen bara bestämde jag att nu får det vara nog. Man fick ta några nätter och gunga till sömns i famnen när hon vaknade istället. Gick ganska enkelt har jag för mig. Men denna lilla vill inte gungas i famnen alls. Så hon arbetar ju upp sig ordentligt och då blir det ju jättesvårt. Hon äter ju bra på dagen så jag tycker inte det borde vara några problem. Vissa nätter äter hon första och enda gången vid 2.30 och ibland tror jag hon drömmer mycket och då kan hon äta redan vid 22 och då blir det ju oftast en gång till. Jag får väl köra på nån månad till och ta tag i det sen. Hur gör ni?

• skuttare

Sajo:vad tråkigt. Hjälper det inte med stoppande saker heller typ blåbär, morot, banan? Krya på.

• juliaannaeva

Skuttare: jag har ju inte ammat men har en kompis vars dotter snuttade igenom hela natten... Så hon lämnade bort henne 2 nätter till sin mamma...sen var de löst

• skuttare

JuliaAnnaeva: det är inte riktigt vår grej att lämna bort. Hon är otroligt osäker med andra än oss i familjen. Det var väl inte själva amningen i sig utan snarare att jag vill att hon ska sluta äta på natten

• enilorac81

Skuttare, när hon vaknar upp för att amma, har du testat med välling eller ersättning istället? Det var så jag slutade nattamma

• SessanM

Kan inte du åka bort och lämna till mannen annars?

Emilia äter också på natten (allt mellan kl 3-6) men hon får ju flaska. De senaste dagarna har hon knappt ätit hälftenså funderar på att sluta här med. Men när får era frukost som inte äter under natten? E brukar äta gröt kl 8 nu.

• grahnkotten

När jag slutade m Melvin började m att ge ersättning, första nätterna kunde vi inte ge i sängen då blev han helt tokig då vi fick gå upp och ge honom i soffan men nu är det inga problem att lägga honom mellan oss/ eller i sin säng. I han vägrade välling i början också men det har vi slussat in nu, efter några veckor med ersättning..

Har en kompis som fick tipset att he ljummet vatten i flaskan för att slussa nu mat på natten.. Men det var klart efter det att hon slutat amma!

• skuttare

Jag har nyligen varit magsjuk och då fick hon inte ut nån mjölk. Vägrar välling men dricker ersättning. Drack det utan problem på natten. Det var mer att jag skulle vilja att hon slutade äta överhuvudtaget på natten . Tycker hon är såpass stor så det borde gå snart. Vill gärna amma ett tag till men då kan man göra det på kvällen och/eller morgonen.