• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Ja. Vi hade stora sonen i knät. Han var lite överväldigad i värmen och sov nästan hela vägen. Då var han 10 mån.

I sommar när vi ska till Italien är han 3 och lillebror blir 12 mån.

• SessanM

Jag hade Emilia i bärsele, hon var 6 månader då och sov gott i den på bussen.

• JWall

Då tackar jag för svar och det var så vi trodde det var, barnet i knät. :)

• cattiwik
    JWall skrev 2013-04-29 11:43:32 följande:
    Ni som har varit utomlands med era små. Hur gjorde ni på transferbussen? Hade ni barnet i knät då? Är lite nyfiken sådär, jag och en kompis diskuterar här!
    Jag hade sonen i babyskyddet när vi var utomlands och han var 9 mån. Det tyckte jag var super. Det funkade bra, han satt bra och kunde sova bättre än om jag hade honom i min famn. Jag var inte lika låset heller. Det var tillräckligt jobbigt att ha honom i famnen hela flygresan.  Skickade babyskydd och vagn som bagage och hade honom i bärselen på flygplatsen. Väl framme så satte vi honom i babyskyddet. Bussresan tog över 1 timme om jag inte minns helt fel

• SessanM

Nu har det varit ytterst dåligt på sömnfronten igen.. Tror det kan vara att det hänt väldigt mycket under de sista två veckorna, många nya färdigheter.

Hon ställer eller sätter sig upp i sängen i stort sett varje gång hon vaknar. Någon som har tips? hon lägger sig inte ner själv och somnar om när detta händer utan vi måste komma och lägga ner henne igen.. Dessutom verkar hon ha glömt hur man sätter in nappen under natten. Jobbigt! Hon snurrar och har sig som bara den också.

• SessanM

Då har vi fått förklaringen till de jobbiga nätterna. Förutom tand 3 och 4 har nu även 5 och 6 tittat ut. Stackars liten!