• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • skuttare

Juliaannaeva: vad tråkigt! Skönt ändå att de hittade nånting och att det är nåt övergående. Hoppas hon blir frisk fort!!

• nilepile89

Någon som har något hett tips vad som bör finnas med i handbagaget på flygplan till den lilla?

• juliaannaeva

Ja inget pencillin fick vi denna gång eftersom det slår ut magen ännu mer... Känner mig så maktlös när man ser att hon har ont... Ska invänta måndag o har det inte blivit bättre så ska jag åka in igen så hon får pencillin... När vi föög till Teneriffa när hon va 5 månader så hade jag med i handbagaget: blöjor, våtservetter, flaska, ersättning, nässpray,Alvedon, en leksak som hon tyckte om, ett ombyte och snutte nässpray är bra att ge innan man lyfter och landar

• SessanM

Nile: ta med lite extra mat, man vet aldrig vad som händer! Grötpulver är bra och squeezepåsar. En filt kan användas till mycket, det tyckte vi var bra :)

• grahnkotten

NileP: vi ska också flyga om 2 veckor! Någon som vet hur mycket mat man får ta m till Lilleman? Om man kan ta med något extra mål ifall att.. Funderar på hur sura dem blir i kontrollerna på vätska!

• SessanM

Tror man får ta med så mycket man behöver, alltså "hur mkt som helst". De kollade inte ens på vår mat, vi hade tom varmt vatten i en thermos.

• JWall

Ni som har varit utomlands med era små. Hur gjorde ni på transferbussen? Hade ni barnet i knät då? Är lite nyfiken sådär, jag och en kompis diskuterar här!