• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Oj. Lika bra att få alla på en gång så slipper man att det blir så utdraget med de dåliga nätterna! Hihi.

• FruSandra

SessanM
    Vilgot är likadan.. Sätter sig upp men ja tror han ofta gör de i sömnen, men sen vaknar har av att han har satt sig.. Galet frustrerande...
    Dock har han fortfarande bara 2 bissingar där nere :)

• SessanM

Vidare till ett annat problem... Emilia har ätit dåligt ett tag men nu är det katastrof. Idag har hon knappt ätit alls, inte ens favoriterna funkar. Är det farligt? Vad kan jag göra? Hon dricker iaf vatten, får hon ersättning äter hon bara 50-60 ml innan även det ratas.

• JWall

Sessan kan det inte bero på tänderna som tittar fram då? Min lilla kille har fått sina framtänder nu och han vägrar att äta vanlig mat, ibland kan han ta några skedar. Han äter dåligt i vanliga fall också men inte såhär. Tror nog att aptiten kommer tillbaka när det slutar göra ont i munnen. Eller hoppas är väll mer rätt..

• SessanM

Ja, jag hoppas också att det är så. Usch vad de får stå ut med våra små.

• JWall

Känner så jag också, här har vi feber idag som jag tror beror på tänder. Är det någon mer vars barn fått feber i samband med tandsprickning?

• Tekla78

Sessan, det har nog med tänderna att göra. Hon får äta det som går ner. Kanske kylskåpskall fruktpure är skönt när det gör ont i munnen? Macka i små bitar kanske också är snällt eftersom man oftast tuggar (maler i detta fallet då, hihi) det längre bak?

• SessanM

Tack för tipsen :) Fruktpure har hon faktiskt ätit. Testade smörgås men hon sög bara bort Philadelphian jag hade på ;)

• Gulia84

Mellan 9 och 11 månader har jag fått höra att de är inne i en period då de inte har nån aptit.

• skuttare

Tjoho!! Knappt man törs säga det. Men två nätter nu så har lillan bara vaknat ett par ggr på kvällen så man fått stoppa i nappen men sen har hon sovit ända till 5 utan att äta. Vid den tiden har hon legat vaken nu i nån vecka men jag vägrar gå upp så hon har somnat om till slut.