• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Tundra: jag har nog inget
    Bra svar, men jag känner med dig och tycker inte alls att du överreagerar.
    Kram! ❤

• chess07

Tundra- jag har inte heller något bra svar till dig men det bästa vore om din man på något sätt kan prata med sina föräldrar? Tycker själv det är svårt med svärisar men ibland måste man tala om hur det känns oavsett om andra känner sig påhoppade eller sårade.. Hoppas det löser sig..! Enilorac81- grattis!!! Hoppas du mår bra! :) Jag måste fråga er, är det någon mer än jag som ammar än?! Verkar ovanligt att vilja amma upp till ett år? Arvid är 9 1/2 månad och ammar morgon, em (tillsammans med mellis) och kväll. Planerar att ta bort em snart och sen slussa ur morgon och kväll i sommar.

• Sladdis

Chess07: Jag tror jag hört åtminstone två till som ammar. Kan det vara johannabson och Anjiali? Ibland önskar jag att jag fortsatt amma men han var som en igel speciellt på nätterna men med facit i hand så har nätterna ju ändå inte blivit bättre så då kunde jag ju lika gärna fortsatt.

• skuttare

Jag ammar än. Men tyvärr inte så länge till känns det som. Känns som om det inte är så mycket mjölk kvar. Ammar en gång per dag som brukar infalla på natten/morgonsidan. Känns ändå helt okej att kanske kunna få ta ett glas rödvin till grillat i sommar

• chess07

Sladdis- alla väljer ju hur dom själva vill göra! Förstår om du inte orkade pga nätterna. Arvid var oxå sån men jag bestämde mig för att innan den och den tiden får han inte amma och nu sover han till mellan 01-03 och då får han komma över och sova hos oss och sen vill han amma vid 4-5. Helt ok för mig! Vi vill ju helst inte ge välling så vi kommer inte att ersätta amningen med något. Tror inte jag har så mycket mat kvar att ge. På kvällen är det mest för att jag tycker det är mysigt :)

Skuttare- jag tror inte jag heller har så mycket kvar men så länge han vill snutta lite så får han det fram till i sommar iaf :)

Jag kanske är en dålig mamma men jag har inte haft några problem med att ta ett eller 2 glas vin efter att ja ammat på kvällen och vetat att de dröjer några timmar innan han ska ha ammat igen...

• cattiwik

Hoppar in här igen. Var ett tag sedan jag var aktiv i tråden. Moa blir 9 mån på sön och är väl en av de yngsta i tråden. Hon är säkert minst också. På 8 mån kontrollen vägde hon bara 6900 min lilla mini. Hon har en kusin som är 6 mån yngre som redan passerat henne i vikt.

Jag ammar fortfarande. Har en bestämd dam som vägrat flaska från dag 1 och som jag precis börjat få i lite välling eller ersättning. Max ca 100 ml går ner.

När hon var sjuk nu senast så ammade hon bara i några dagar. Gick inte att få i henne annat. Hon har tyvärr varit sjuk nästan 1 gång/mån. Vet att jag varje gång på BVC kontrollen sagt att hon varit sjuk. Hennes storebror har dragit hem feber på feber hela vintern och vi har alla varit sjuka i omgångar.

Försöker ge henne gröt morgon och kväll samt burkmat lunch och middag, men inte är det nå stora portioner. Äter hon bra så är det ca 1/2 burk mat och gröt gjort på 3-4 msk pulver. Men vissa dagar får man bara i henne nån sked åt gången och i övrigt amning.

Sovandet har blivit såå mycket bättre sen hon fick eget rum. Hon har legat i egen säng sen 2 mån ungefär och vi har alltid bara lagt ner henne och sagt godnatt. Inget sövande vilket är skönt. Hon lallar på tills hon somnar. Förut ammade jag med ca 2 timmar mellanrum och höll på att bli tokig pga sömnbrist. Mådde så dåligt. Men nu blir det en gång vid 2-3 tiden och sen vid 6. Sen kan hon sova vidare till 7-8 tiden.

Nu senaste nätterna har varit grymma. Hon har sovit till 4.30 innan mat och sedan till 6. Sen har hon tagit morgon vid 8-8.30. Så skönt. Även hennes bror sover till 8 på morgonen så vi har sovmorgon här hemma.