• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985
    Tolle83 skrev 2011-11-20 13:28:43 följande:
    Är de nån som tänkt nåt mer på influensa- vaccination? Såg att frågan kom upp tidigare i tråden..

Jag har! En vän till mig skrev att hennes BM rekomenderade vaccination, men varför kom jag inte ihåg nu :p
    Vet bara att jag själv höll på att dö när jag föddes (hjärtmuskelinflammation) p.g.a att min mamms va tokförkyld runt vecka 30... vill inte riskera att förlora mitt hjärtegryn <3 
  • Tolle83

Oj då! Jag vet inte alls hur ja ska göra... Jag tog den för ett par år sen och blev då jätte sjuk.. De är ju trots allt influensan man sprutar in.. Så jag är kluven hur jag ska göra..
    Jag ska kolla med min Bm på inskrivningen..

Jag funderar också på kubtest.. Ska man göra de eller inte?

• Sladdis

Mår jätteilla hela tiden!Kräks Imorgon ringer jag och ber om Lergigan comp!!! Kan inte går till jobbet så här. Har ingen möjlighet att springa ifrån och spy hela tiden.
    Har sovit halva dagen. Som tur är har jag en underbar man som städade idag.Hjärta 

• Tolle83

Sladdis
    Har du prövat seaband? Min make kom hem med de idag och sen ja tog på dom har ja inte mått illa alls :)
    Tips istället för att ploppa i sig tabletter :)

• bevingad

Oj vad jag är hungrig nu!!!
    Egengjorda klyftpotatisar, fläskfilé som är fylld med mozzarella och inlindad i bacon mmmm..... så gott det luktar!!! Skulle göra mycket för att få äta nu, nu nu!!!

• Sladdis
    Tolle83 skrev 2011-11-20 16:43:26 följande:
    Sladdis
    Har du prövat seaband? Min make kom hem med de idag och sen ja tog på dom har ja inte mått illa alls :)
    Tips istället för att ploppa i sig tabletter :)

Jag har provat både seaband och postafen. Inget hjälper ens det minsta.Rynkar på näsan
  • SommarDahlia

har provat seaband, postafen, lergigan och lergigan comp. Inget funkar bra men lergigan comp kan ta bort topparna på illamåendet. Mår riktigt piss, orkar knappt prata och är en rikitgt surapa helatiden. Riktigt jobbigt! Jag läser och har just nu praktik så jag kan verkligen inte vara hemme eftersom vi måste ha alla våra timmar men jag har sån ångest eftersom jag mår så sjukt dåligt! Sist höll det i sig till v. 20. Hoppas innerligt det inte gör det denna gången!

SVårt att glädjas åt fröet när man mår såhär!

• Angeliic

Hej allesammans! Hoppar in här jag med

Gravid med andra barnet, med BF runt 15:e juli. Än känner jag inte av så mycket av den lille faktiskt. Mår lite illa då och då, humör som en jojjo och lite mer behov att kissa men annars så

Kan inte påminna mig hur jag mådde i början när jag väntade lillan - hehe, konstigt att man glömmer det där. Vet iallafall att jag kräktes ett par gånger men tror det var efter vecka 8-9 nångång

• Tolle83

Sladdis

Usch då.. Postafen kan ja inte äta.. Ja tokdeckar på dom..
    Använder de när ja flyger långt för att sova.. (De innehåller ju en liten dos med sömnmedel..)

Svar på tråden Juli bebis 2012