• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

För mig är saftglöggen inte heller riktigt samma sak - och då dricker jag sällan alkohol. kommer att sakna den nu till advent.
    Har inte börjat med julklapparna! Gah! Fast jag inte vill vänta till sista minuten heller. Funderar allvarligt på att beställa leksaker etc på nätet men då får jag ju inte strosa i affärer (fast hur mkt strosar man med en 16 mån i vagnen?). Får sluta fullboka alla helger så att maken kan ta sonen på nått eget medan tomten är i farten.

• bevingad
    Ntme skrev 2011-11-18 13:28:52 följande:
    Fick sparken fr mitt timvik idag... Känner mig värdelös
    usch vad jobbigt!! Får man fråga vad anledningen var? (givetvis behöver du inte svara om du inte vill)
  • AnnA1985
    Ntme skrev 2011-11-18 13:28:52 följande:
    Fick sparken fr mitt timvik idag... Känner mig värdelös

Men, så kan dom väl inte göra?!
    Eller jo, det är klart... om det handlar om att det ska sparas pengar hit och dit så är de fan benägna att göra vad som helst :S

Inga julklappsköp här inte... Då både jag och gubben är inflyttade från varsin stad längre norr ut så har vi inte våra familjer så nära, så vi köper bara julklappar till varandra. Men julkort ska det skickas i alla fall =)

Måste bara berätta... i natt vaknade jag med magontet från helvetet. Det gjorde ont precis där livmodern satt, jag trodde jag skulle bryta ihop totalt av smärtan :S Det gick dock över efter en stund, ingen blödning, utan bara smärta... Nu är jag livrädd att det ska vara nåt, även om jag mått precis som vanligt idag. Nån som vart med om nåt liknande? Eller kan det vara tarmarna som spökar?     
  • Älskadelillaliv

Tjejer idag har jag varit ömm i livmoder inte när jag känner utan på utan när jag rör mig och i vissa lägen, är det normalt? Känns ungefär när som man har sträckt sig. Molandevärk men det gör inte ont på något sätt. Livrädd för att förlora räkan. Tänk om man slapp denna oro.

• Soffiie

jag tar bort mig från listan hur man nu gör det.. jag var in på akuten idag inget foster och lite bruna blödningar fidk lämna hcg prov och ksa tillbaxs i nästa vecka men det ser inte ljust ut.. har lite ont med i magen nu så tror det r på g ut

Lycka till alla andra som väntar bebis i juli

• Engla80

Hej! Får man haka på här inne? Är gravid med 2a barnet med BF den 13 juli på min och makens 5åriga bröllopsdag :)  Tror väl inte så mycke på att den kommeer den dagen men känns ändå lite kul!

Ska försöka läsa in mig i tråden lite.

TimRasmus; Beklagar :(

• Älskadelillaliv
    Soffiie skrev 2011-11-18 15:30:52 följande:
    jag tar bort mig från listan hur man nu gör det.. jag var in på akuten idag inget foster och lite bruna blödningar fidk lämna hcg prov och ksa tillbaxs i nästa vecka men det ser inte ljust ut.. har lite ont med i magen nu så tror det r på g ut

Lycka till alla andra som väntar bebis i juli

Beklagar verkligen, nu får det vara nog med människor som blöder och förlorar sinna små. Usch säger jag, lider med er alla.
  • Feah

En skrämmande dag idag. Jag känner mig "som vanligt", dvs inte gravid.    Annars brukar jag vara uppfylld av en slags "något mer"-känsla. Men idag är det som om jag är ensam... hu, hoppas det inte bådar för otrevligheter.

Någon mer som har/har haft den här känslan av att allt är normalt igen? Fast helt normalt är det förstås inte, brösten spänner o jag väger fortfarande 1 kg mer. Men framför allt så har illamåendet typ försvunnit när jag inte ätit på ett tag, och den extrema hungern, det som varit påtagligt annars den senaste veckan.

Pojkvännen tror att jag inbillar mig, hoppas han har rätt.

Svar på tråden Juli bebis 2012