• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT

Har bara skrivit om det i Facebook-gruppen, men har fått färgade flytningar på pappret i fredags kväll. Har haft två missfall tidigare som båda börjat med pytteblödningar så jag kände direkt att allt hopp var ute. Fick komma in på gynakuten lördag morgon då jag även hade ont på vänstersidan, men det var iaf inte utomkveds. Däremot är hinnsäcken för liten - 11mm vilket motsvarar v. 5+3, jag vet helt säkert att jag minst var i v. 6+1, det skiljer alltså 5 dagar. Igår kväll fick jag en färgad flytning igen, men alla symptom är kvar, känns som att jag befinner mig i en känslomässig berg- och dalbana!

• SommarDahlia
    MLT skrev 2011-11-21 10:53:45 följande:
    Har bara skrivit om det i Facebook-gruppen, men har fått färgade flytningar på pappret i fredags kväll. Har haft två missfall tidigare som båda börjat med pytteblödningar så jag kände direkt att allt hopp var ute. Fick komma in på gynakuten lördag morgon då jag även hade ont på vänstersidan, men det var iaf inte utomkveds. Däremot är hinnsäcken för liten - 11mm vilket motsvarar v. 5+3, jag vet helt säkert att jag minst var i v. 6+1, det skiljer alltså 5 dagar. Igår kväll fick jag en färgad flytning igen, men alla symptom är kvar, känns som att jag befinner mig i en känslomässig berg- och dalbana!
    Men att de skiljer 5 dagar mot vad du tror kan ju bero på att ägget inte fäst förrän senare, det tar ju faktiskt några dagar så allt hopp behöver absolut inte vara ute! håller tummarna för dig!
  • enutavmiljoner

Hej!jag är i vecka 7 (6+3) just nu och har sedan en vecka tillbaka haft fruktansvärda mensliknande smärtor! Jag vet att detta kan vara normalt, men i en vecka? Någon annan som har likadant?

• bevingad

Då var kissandet igång... FYRA gånger va jag tvungen att gå  upp i natt... tur älsklingen flyttat ner sovrummet så man slipper springa ner varje gång oxå.
    O vet ni....  igår sexade vi... hahaha.... skojar inte när jag säger att gubben var glad

• Tagga

Hoppar in här :).. Plussade i torsdags, blir andra barnet som enligt beräkningar kommer 21 juli.  Ringde mvc i morse, har fått en tid nästa tisdag men kommer eventuellt bli uppringd och få en tidigare tid om dom hittar nån då dom ville att man skulle komma inom en vecka.  Hoppas allt går bra för alla er andra här :)

• Lyckliglottad
    bevingad skrev 2011-11-21 11:53:51 följande:
    Då var kissandet igång... FYRA gånger va jag tvungen att gå  upp i natt... tur älsklingen flyttat ner sovrummet så man slipper springa ner varje gång oxå.
    O vet ni....  igår sexade vi... hahaha.... skojar inte när jag säger att gubben var glad
    haha tur att han är nöjd nu ett stund då ;-D
  • bevingad
    Lyckliglottad skrev 2011-11-21 12:22:29 följande:
    haha tur att han är nöjd nu ett stund då ;-D
    hahaha... eller hur...varar väl tills ikväll

Grattis och välkomna till er nya!!!
  • Engla80

Vårt sexliv är nog ganska så mycke som innan... Blir dock mer konsentrerat till helgen då tröttheten gör att jag "råkar" somna ibland när jag nattar vår dotter Tungan ute hahaha...

Mina bröst ömmar och har blivit fylligare men inte större tack o lov! Har märkt att tugga tuggumi hjälper mig mot det lilla illamående jag har *tumme upp* Livmodern känns fortfarande "svullen" och humöret är tja... svängigt minst sagt Oskyldig 

Ska på inskrivning på fredag och hoppas då jag kan få tid till ett VUL. Hade varit skönt att få det innan jul så man vet att allt är ok och verkligen kan hänge sig jul glädjen och jul ledigheten.

• Tagga
    enutavmiljoner skrev 2011-11-21 11:48:53 följande:
    Hej!jag är i vecka 7 (6+3) just nu och har sedan en vecka tillbaka haft fruktansvärda mensliknande smärtor! Jag vet att detta kan vara normalt, men i en vecka? Någon annan som har likadant?
    Har haft "mens smärtor" till och från sen ca en vecka innan jag egentligen skulle haft min mens (så blir ju ca två veckor nu). Kommer inte ihåg att jag hade så med första barnet men det ska ju som sagt vara helt normalt, jag är iaf inte ett dugg orolig :)
  • Woogie

Välkommen alla nya! :o)

Vad ledsamt att läsa om er som fått MF! Hoppas verkligen att det tar sig snart för er igen! Själv har jag ju varit orolig eftersom jag tycker att jag känner för lite. Igår högg det liksom där nere, rätt ihållande, men inte så mycket så det var jobbigt. Hur som helst så var det droppen för mannen som krävde att jag skulle åka till KK-akuten idag. Sagt och gjort, efter avlämning av barn, så åkte jag dit. Det var ett nummer före mig och det tog 1,5 timme innan jag kom in. Då fick jag kissa i en mugg, vänta 10 minuter till och sedan sa hon att det visade positivt och att jag var välkommen tillbaka om det började blöda eller göra mer ont.

Jo, det är ju kul att jag fortfarande är gravid, men jag, som bara har en äggstock och en äggledare kvar och är orolig för x hade ju gärna fått ett VUL också. Men visst, det är en akutmottagning, så jag ska boka tid hos min gyn nu istället. Dock, ingen blödning, ingen smärta att tala om och positivt utan tvivel... i v. 7 kanske man ska nöja sig med det... :o)

På willys i helgen hittade jag Dufvenkrooks (eller vad de heter) alkoholfria glögg med smak av choklad och chili, så den ska jag prova. Sprang också på en boksignering av Björn Hellberg, så nu har jag en julklapp till mamma!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012