• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Angeliic

Ringde idag till vårt gyn och frågade om jag inte kunde få komma in på vul men fick svaret "vi kan inte ta emot alla som ringer och vill göra tidiga ultraljud" Riktigt otrevlig ton. Känns lite som om en del tar sitt jobb givet.

Ringer faktiskt inte för att "oh, kul att smygkika på bebben" utan för att jag faktiskt är genuint orolig men flera tidiga missfall i bagaget.

Ska iallafall ringa min BM jag hade med min första graviditet - hon kanske kan hjälpa mig!  

• vädursflicka

Angeliic - kan du inte vända dig till privat gyn?? Det har jag gjort. Behövde bara säga att jag var orolig så fick jag en tid. Man får ju iofs betala själv - men det kostar som ett vanligt läkarbesök.

• Angeliic
    vädursflicka skrev 2011-11-21 21:23:34 följande:
    Angeliic - kan du inte vända dig till privat gyn?? Det har jag gjort. Behövde bara säga att jag var orolig så fick jag en tid. Man får ju iofs betala själv - men det kostar som ett vanligt läkarbesök.
    Jo, funderar på att göra det faktiskt. Tycker det är helt tokigt att man inte kan få gå till sitt vanliga gyn. Får ju ändå betala samma avgift. Fast ja - de har kanske många många som ringer - men ett trevligare svar kan man nog kosta på sig tycker jag
  • vädursflicka

Ja, förmodligen är det flera om dagen som ringer...men jag håller med dig, klart man ska bli trevligt bemött, speciellt om man är orolig! Det blir ju inte direkt bättre av att bli otrevligt bemött...Men du får kanske trevligare bemötande hos ngn privat då :)

• storebrorM

Vart ringer ni när ni vill gå på privata VUL, här kostar de skjortan om man inte har en "anledning" till VUL...

• vädursflicka

Jag ringde den privata gynekologmottagningen på min ort - det är en kvinna som har privat gynmott. Och eftersom hon är anknuten till Landstinget kostar det som ett vanligt läkarbesök att gå till henne. Så sök på nätet efter en privat gynmott på din ort/i din stad.

• storebrorM

Aha, hittade ett par mailade precis till en av dem och fråga om de har möjlighet att göra tidiga VUL. Har en oro som jag inte vill ha i flera veckor...

• vädursflicka

Hoppas du får ett positivt svar då! Känner att jag kommer kunna slappna av ytterligare om jag får se att allt ser bra ut imorrn :)

Svar på tråden Juli bebis 2012