• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • bevingad

Kanske man inte kan kalla det middag... men spaghetti, beasås och lite sparris... hahaha... såååå gott!!!

• michelodeon
    bevingad skrev 2011-11-22 17:55:38 följande:
    Kanske man inte kan kalla det middag... men spaghetti, beasås och lite sparris... hahaha... såååå gott!!!
    haha lät "gott" min middag bestod mest av saltgurka. Är typ det enda som går ner och smakar gott.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Sladdis
    SommarDahlia skrev 2011-11-22 14:34:45 följande:
    förlåt, såg nu att det heter Beviplex forte och inte Beviflex :)
    Nej, det är itne recept, det är B vitaminer. Tydligen har det visat sig att många med svårt illamående lider av B6 brist. Beviplex innehåller 15mg B6 och tre andra Bvitaminer. Finns även några andra B6 vitaminburkar men de innehåller ofta mer B6 men gravida rekomenderas 10-25 mg 3ggr/dag. 

Lergigan comp hjälpte förra graviditeten men denna gången var det värdelöst, men tillsammans med B6 blev det riktigt bra. Jag tar 1 tablett av varje sort kl. 6, 12 och 18.
    Ok, tack för tipset!Glad Ska prova dem om Lergiganen inte hjälper själv.
  • Sladdis
    Annanorlin skrev 2011-11-22 15:17:21 följande:
    Hejsan allesammans!

Jag gick in i v8 idag och det här är min första graviditet, jag är 21 år och min sambo är 24. Jag är så förväntansfull och lycklig! BF väntas komma den 11 Juli 2012. Jag är dock orolig över att få ett missfall och kan aldrig tyckas slå undan den dumma tanken. Men som jag har läst lite överallt nu så väntar vi barn, inte missfall! Har redan berättat för mina föräldrar och några av syskonen på min sida! Men svärföräldrarna väntar vi med tills jul. Och vänner efter nyår nån gång skulle jag tro :)

Grattis till oss alla mammor!
    Grattis och välkommen! Vi har samma BF!Solig
    Jag är också livrädd för MF. Har ju haft ett så jag kollar efter blod på toapappret varje gång fortfarande.Obestämd Har inte berättat för någon än av just den anledningen. Många tycker att det är bättre att berätta för om det blir ett MF så vet alla varför man är ledsen, men jag klarar inte det.
  • MLT
    bevingad skrev 2011-11-22 14:13:59 följande:
    Hur mycket kostar det där? Är det vanligt UL eller vul?
    Jag fick göra vanligt ul (skrev fel i förra inlägget), det syntes jättebra!
  • Johanna8206

Jag har precis köpt mina första gravidkläder! Är i v 7+1 idag och lovade mig själv att inte köpa ett enda plagg förrän efter v 12, men jag står inte ut! Magen är så uppsvälld, kan bara ha ett par jeans. Mina tights sitter illa och spänner över magen så det har varit väldigt begränsat med byxor kan jag säga.. Köpte ett par gravidleggings på polarn o pyret och det är hur skönt som helst! Hoppas svullnaden på magen lägger sig snart så jag kan använda mima vanliga kläder i några veckor till. Är det någon mer som köpt några mammakläder redan?

• Angeliic
    Johanna8206 skrev 2011-11-22 18:51:40 följande:
    Jag har precis köpt mina första gravidkläder! Är i v 7+1 idag och lovade mig själv att inte köpa ett enda plagg förrän efter v 12, men jag står inte ut! Magen är så uppsvälld, kan bara ha ett par jeans. Mina tights sitter illa och spänner över magen så det har varit väldigt begränsat med byxor kan jag säga.. Köpte ett par gravidleggings på polarn o pyret och det är hur skönt som helst! Hoppas svullnaden på magen lägger sig snart så jag kan använda mima vanliga kläder i några veckor till. Är det någon mer som köpt några mammakläder redan?
    Har mina sen första graviditeten liggandes men än behöver jag dem inte Fast magen är lite småsvullen men har sköna leggings som funkar än så länge
  • Ntme

Jag har köpt... Och använder... Är i v 5+0 med 3:e barnet och ett ma i okt

• vädursflicka

Var på VUL idag! Fick veta att jag hade räknat rätt från början, så jag är idag i v. 7+1 istället för 7+6, så BF är för tillfället 8 juli :) men det känns bra ändå då allt såg bra ut, såg en liten böna där inne och ett hjärta som pickade för fullt! :D Fan vad häftigt det var! Fick dessutom två bilder, trodde inte jag skulle få det, så det var kul :)

Vi bokade tid för ett till UL (antar VUL? måste ringa och kolla ...) den 19 dec, då jag är i 11+0, för att fastställa mer säkert :)  känns skönt också att få se den lille en gång till då! Känns som att ser allt bra ut då så borde det inte vara några problem för den lille att växa o frodas till en fullgången bäbis :)

• Angeliic
    vädursflicka skrev 2011-11-22 20:12:01 följande:
    Var på VUL idag! Fick veta att jag hade räknat rätt från början, så jag är idag i v. 7+1 istället för 7+6, så BF är för tillfället 8 juli :) men det känns bra ändå då allt såg bra ut, såg en liten böna där inne och ett hjärta som pickade för fullt! :D Fan vad häftigt det var! Fick dessutom två bilder, trodde inte jag skulle få det, så det var kul :)

Vi bokade tid för ett till UL (antar VUL? måste ringa och kolla ...) den 19 dec, då jag är i 11+0, för att fastställa mer säkert :)  känns skönt också att få se den lille en gång till då! Känns som att ser allt bra ut då så borde det inte vara några problem för den lille att växa o frodas till en fullgången bäbis :)
    Härligt att allt såg bra ut! Solig
Svar på tråden Juli bebis 2012