• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Angeliic
    Tolle83 skrev 2011-11-22 12:20:13 följande:
    Angelllic
    Jag har också inskrivning den 15 de.. Ska göra mitt andra vul den 5... De första var ja i vecka 5+3 o då såg dom bara hinnesäcken..
    Skulle så otroligt gärna vilja göra ett vul - men närmsta privata klinik ligger 50 minuter hemifrån och utan körkort är det inte så lätt att matcha in med makens jobb. Vet inte om jag ska försöka pussla ihop en tid iallafall. Skulle vara en lättnad att se att allt är bra innan jul- och nyårsfirande
  • SommarDahlia

idag bokade jag tid till ett tidigt UL på emma ultraljudsklinik i malmö. Ska dit på måndag och är då 8+1, hoppas så att allt ser bra ut!

Igår tog jag ett tråkigt beslut. Jag håller just nu på med praktik i min utbildning men mår så otroligt dåligt att jag valde att hoppa av praktiken och göra den senare, ev. nästa höst. KÄnns skittrist eftersom jag trivdes jättebra och har egentligen inte alls lust att ligga efter i min utbildning men jag har under tiden jag varit där hunnit samla tillräckligt med fakta för att kunna göra uppgiften vi ska lämna in så jag behöver bara befinna mig på praktikplatsen sen utan att slita med nåt mer, men ändå surt.

Idag mår jag dock lite bättre, har nämligen upptäkt att kombinationen av lergigan comp och beviflex forte dämpar mitt illamående, så det rekomenderar jag starkt! har kollat och det är helt okej att blanda dessa! Nån annan som provat denna kombi?

• MLT
    Ntme skrev 2011-11-22 11:19:59 följande:
    nu känner jag mig så erhört besviken.... Pratade med FK för att höra lite om fp.. tänkte att jag skulle vara lite smart! Men fick veta att mina timmar som jag har jobbat innan skolan itne räknas och inte heller mitt sommarvik där jag har tjänat hyffsat bra... Så summa summarium så har jag hamnat på 180/kr före skatt /dag.. vilket ger mig en föräldra penning på ca 3600/mån.. Vi går inte runt på det... Idag när jag studerar så får jag in ca 9tusen och då lever vi tajt redan på det...Och nu försvinner ytterligare 6tusen.....

Detta som var vårat mirakel efter 2½år känns bara jobbigt nu  
    Har din sambo fast jobb? Kolla upp om de kompletterar hans föräldrapenning med 10% isf och så går din sambo hemma mesta delen av tiden så kan du plugga/jobba. Då förlorar ni inte lika mycket på hans lön medan du behåller din inkomst helt och hållet.
  • MLT
    SommarDahlia skrev 2011-11-22 12:42:26 följande:
    idag bokade jag tid till ett tidigt UL på emma ultraljudsklinik i malmö. Ska dit på måndag och är då 8+1, hoppas så att allt ser bra ut!
    Jag gjorde också tidigt vul förra graviditeten hos dom i v. 8+1. Man fick se bebben på en stor platt-widescreen som hängde på väggen, riktigt coolt :)
  • Sladdis

Igår tog jag ett tråkigt beslut. Jag håller just nu på med praktik i min utbildning men mår så otroligt dåligt att jag valde att hoppa av praktiken och göra den senare, ev. nästa höst. KÄnns skittrist eftersom jag trivdes jättebra och har egentligen inte alls lust att ligga efter i min utbildning men jag har under tiden jag varit där hunnit samla tillräckligt med fakta för att kunna göra uppgiften vi ska lämna in så jag behöver bara befinna mig på praktikplatsen sen utan att slita med nåt mer, men ändå surt.

Idag mår jag dock lite bättre, har nämligen upptäkt att kombinationen av lergigan comp och beviflex forte dämpar mitt illamående, så det rekomenderar jag starkt! har kollat och det är helt okej att blanda dessa! Nån annan som provat denna kombi?
    Vad är beviflex forte? Är de också på recept? Är nyfiken för imorgon kl 13 ska jag äntligen få hämta mina Lergigan comp och jag vet ju inte hur de kommer att hjälpa. Har inte kunnat gå till jobbet denna veckan pga illamåendet.Kräks
  • bevingad
    Hur mycket kostar det där? Är det vanligt UL eller vul?
  • SommarDahlia
    Sladdis skrev 2011-11-22 14:09:24 följande:
    Vad är beviflex forte? Är de också på recept? Är nyfiken för imorgon kl 13 ska jag äntligen få hämta mina Lergigan comp och jag vet ju inte hur de kommer att hjälpa. Har inte kunnat gå till jobbet denna veckan pga illamåendet.Kräks
    förlåt, såg nu att det heter Beviplex forte och inte Beviflex :)
    Nej, det är itne recept, det är B vitaminer. Tydligen har det visat sig att många med svårt illamående lider av B6 brist. Beviplex innehåller 15mg B6 och tre andra Bvitaminer. Finns även några andra B6 vitaminburkar men de innehåller ofta mer B6 men gravida rekomenderas 10-25 mg 3ggr/dag. 

Lergigan comp hjälpte förra graviditeten men denna gången var det värdelöst, men tillsammans med B6 blev det riktigt bra. Jag tar 1 tablett av varje sort kl. 6, 12 och 18.
  • SommarDahlia
    bevingad skrev 2011-11-22 14:13:59 följande:
    Hur mycket kostar det där? Är det vanligt UL eller vul?
    kostar 1000 kr, rätt dyrt i mina ögon men jag behöver bekräftelsen och det är i stort sett omöjligt att få tid hos privat gyn här i min hemstad.
    Vet inte vilket det blir, stod att det oftast är vanligt men ibland vaginalt. Bara jag får se en levande bebbe *hoppas hoppas* så får det va vilket som :)
  • Annanorlin

Hejsan allesammans!

Jag gick in i v8 idag och det här är min första graviditet, jag är 21 år och min sambo är 24. Jag är så förväntansfull och lycklig! BF väntas komma den 11 Juli 2012. Jag är dock orolig över att få ett missfall och kan aldrig tyckas slå undan den dumma tanken. Men som jag har läst lite överallt nu så väntar vi barn, inte missfall! Har redan berättat för mina föräldrar och några av syskonen på min sida! Men svärföräldrarna väntar vi med tills jul. Och vänner efter nyår nån gång skulle jag tro :)

Grattis till oss alla mammor!

Svar på tråden Juli bebis 2012