• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • hanka77

Om jag räknat rätt så är jag också i 7+1 idag, ser så mycket fram emot VUL nästa fredag. Mår konstant illa, ska bli skönt att få bekräftat varför på nåt sätt:) B6-vitaminet hjälpte bra på dagen, men nu är det inte kul. Men efter 4 års väntan så känns det dumt att klaga;)

• Jamtlandstaus

Lider med er alla som är illamående! Undrar just hur ni orkar med vardagen.
    Är tacksam att jag inte har illamående mer än att jag kan känna mig lite kymig ibland. Hade aldrig fixat arbetstempot som är på jobbet just nu annars.

Har väldigt svårt att få in att jag skulle vara gravid. Det var ju 15år sedan sist... Kanske vågar jag heller inte ta till mig det då vi inte tänkte bli offentliga med det förrän FVP är gjort o (förhoppningsvis) resultatet visar på en frisk "inneboende". Känns som en väldigt lång väntan!!
    Vill även försöka få till ett tidigt vul/ul om jag kan pressa in det samtalet... Skulle gärna vilja veta så att det lilla fröet lever o att jag inte bär på ännu ett MA som ödslar fertil tid.

• stinurt

NEJ!

Nu, när jag var på toa fick jag en liten blödning...

blir såklart fruktansärt orolig p.g.a. tidigare missfall!!! Hoppas att det bara är lite och sen försvinner för jag orkar verkligen inte med ännu ett missfall!

• AnnA1985

meeen, jag vill med göra vul.. är det bara här i skaraborg som man inte får? varken på vanliga gyn eller privat :(

• Sladdis
    Johanna8206 skrev 2011-11-22 18:51:40 följande:
    Jag har precis köpt mina första gravidkläder! Är i v 7+1 idag och lovade mig själv att inte köpa ett enda plagg förrän efter v 12, men jag står inte ut! Magen är så uppsvälld, kan bara ha ett par jeans. Mina tights sitter illa och spänner över magen så det har varit väldigt begränsat med byxor kan jag säga.. Köpte ett par gravidleggings på polarn o pyret och det är hur skönt som helst! Hoppas svullnaden på magen lägger sig snart så jag kan använda mima vanliga kläder i några veckor till. Är det någon mer som köpt några mammakläder redan?

Är i vecka sju och var och köpte en del mammakläder i helgen.Solig
  • SommarDahlia
    stinurt skrev 2011-11-22 23:33:50 följande:

NEJ!

Nu, när jag var på toa fick jag en liten blödning...

blir såklart fruktansärt orolig p.g.a. tidigare missfall!!! Hoppas att det bara är lite och sen försvinner för jag orkar verkligen inte med ännu ett missfall!

Jag fick oxå det igår kväll. Verkligen yttepytte rött blod, typ en droppe. Det var inte slemmingt eller tjockt som det brukar vi mens utan mer som om det kom från ett litet sår, och sen kom inget mer. Kände efter både igår sen och idag men det är precis som om blodet kommit nån annanstans ifrån, det är helt bortblåst. Fattar ingenting.
    Nån annan som haft det så?
  • michelodeon
    AnnA1985 skrev 2011-11-23 00:02:15 följande:
    meeen, jag vill med göra vul.. är det bara här i skaraborg som man inte får? varken på vanliga gyn eller privat :(
    Här i Enköping får man inte heller och nåt privat gyn har vi inte ens. Jag fick ett vul i vecka 13 förra graviditeten men det var för att mitt MA var i den veckan. Hade en otroligt snäll BM som fixade det åt mig, annars hade jag aldrig fått det.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • enilorac81

Hello! Idag har jag varit hos min gynekolog och fick ÄNTLIGEN se den lilla bönan. Ca 9 mm och ett hjärta, ja nu känns det verkligt! Jag har verkligen något litet som växer i mig. Så himla häftigt. Han sa att jag var i 6+6, vilket är exakt vad jag själv har räknat ut, så då stämmer det. Jag går in i vecka 8 (7+0) imorgon. Nu är det bara att hålla de tummar jag har att det går bra.

Har någon annan fått se sitt lilla frö växa? 

• hanka77
    enilorac81 skrev 2011-11-23 10:43:01 följande:
    Hello! Idag har jag varit hos min gynekolog och fick ÄNTLIGEN se den lilla bönan. Ca 9 mm och ett hjärta, ja nu känns det verkligt! Jag har verkligen något litet som växer i mig. Så himla häftigt. Han sa att jag var i 6+6, vilket är exakt vad jag själv har räknat ut, så då stämmer det. Jag går in i vecka 8 (7+0) imorgon. Nu är det bara att hålla de tummar jag har att det går bra.

Har någon annan fått se sitt lilla frö växa? 
    Åh vad härligt! Grattis!

Jag ska gå på VUL nästa fredag, längtar som bara den! Om jag nu räknar rätt, så kommer jag vara i v9 (8+4) då, idag är det 7+2.

Hoppas att alla andra mår bättre än jag, fick sjukanmäla mig idag, då jag inte kom iväg till jobbet pga kräkningar. Nu mår jag ju bättre, vore skönt bara om den där "dåliga" tiden på morgonen kunde vara lite kortare. Ska testa Postafen (snark, brukar vara bra sömnpiller för flyget) idag, om det inte hjälper får jag ringa vanliga vårdcentralen så kan de hjälpa till med starkare saker:)

Är ändå lite kluven till det där, vill inte hålla på och ta tabletter i tid och otid. Men är det för ett kort tag så är det kanske ok... Bättre att få behålla maten kanske... 
  • storebrorM

Idag skulle mensen kommit men har ännu inte dykt upp :) Kanske inte så konstigt med alla positiva test :))

Mår dock inte dåligt alls, känner mig inte ett dugg gravid, skum känsla! :)) 

Svar på tråden Juli bebis 2012