• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • storebrorM

Här känner man fortfarande ingenting, nästan så jag vill ha symptom.. Känns som om de inte är riktigt värkligt innan symptomen har kommi...

• enilorac81
    Sladdis skrev 2011-11-24 07:42:17 följande:

Idag går jag in i v. 8 (7+0)!!Solig

Mår sämre än tidigare och fick Lergigan comp utskrivet igår. Kan inte påstå att illamåendet försvann men de tog bort topparna så jag kommer att kunna jobba iaf.Glad

Som jag då!  Glad Det innebär att vecka när vi går in i vecka 13 är det den 29 december, känns som en trevlig nyårspresent Skål . . . ja skålen är ju självklart alkoholfritt!
  • Södermamma1974

Hej! Nån som har koll  HCG ökning? Jag vet att det ska dubblas varannan till var tredje dag, men mitt dubblas enl blodprov var 4:e dag? Kan det ändå vara "normalt"? Enl sista mens ska jag vara i 7+3 men enl bm som mätte hinnsäcken (som var det enda som syntes, 6 mm) skulle jag vara i 5+5... 

7/11 - 378
    10/11 - 786
    14/11 - 1660
    18/11 - 3280
    22/11 - 6910
  • MLT
    Södermamma1974 skrev 2011-11-24 11:19:19 följande:
    Hej! Nån som har koll  HCG ökning? Jag vet att det ska dubblas varannan till var tredje dag, men mitt dubblas enl blodprov var 4:e dag? Kan det ändå vara "normalt"? Enl sista mens ska jag vara i 7+3 men enl bm som mätte hinnsäcken (som var det enda som syntes, 6 mm) skulle jag vara i 5+5... 
      7/11 - 378
    10/11 - 786
    14/11 - 1660
    18/11 - 3280
    22/11 - 6910
    Sa din bm att hinnsäcken är 6mm i v. 5+5? När jag gjorde vul var jag i v. 6+1, men det kunde jag inte vara för hinnsäcken var bara 11mm och det är max 5+3 enligt läkaren jag var hos. Det är ju nästan dubbelt så stor som din, tycker det är konstigt att de säger så olika! Däremot har jag plöjt igenom internet och det kan skilja väldigt mycket i början, de växer i etapper. Många kliniker vill inte göra vul innan v. 8 just för att det ger så osäkra resultat. 

Varför gjorde du vul? Jag har haft blodblandae flytningar så det  kombinerat med för liten hinnsäck känns inte särskillt hoppfullt.. I morgon ska jag göra vul igen och få veta om det växt eller om det är dött..
  • mommytobe again

Hej hej!
    Jag väntar nu mitt tredje barn, har en flicka som blir 2 år i februari samt en ängel som skulle komma till oss i början av jan....men det ville sig inte men nu är jag alltså stolt gravid och ska ha i juli!!!

tänkte höra om jag får vara med och skriva om livets(och magens) upp och nergångar???

stor kram

• Södermamma1974

Madlin: Sista mens första dag var ca 3/10 och jag gjorde positivt ÄL test 18/10. För ca 3 veckor sen blödde jag klart tunnt blod i ca en vecka och tycker inte att jag har några alls tecken på att jag skulle vara gravid. (har en dotter på 14 mån och när jag väntade henne så fanns det en tvilling som försvann i v 6, då blödde jag likadant, därför har vi kollat nu). när jag gjorde VUL i måndag så sa bm att jag nog var i v 5+2. Skrev fel, hon mätte hinnsäcken til 8 mm, men det är ju fortfarande litet... hrmm...

• MLT
    Södermamma1974 skrev 2011-11-24 11:52:03 följande:
    Madlin: Sista mens första dag var ca 3/10 och jag gjorde positivt ÄL test 18/10. För ca 3 veckor sen blödde jag klart tunnt blod i ca en vecka och tycker inte att jag har några alls tecken på att jag skulle vara gravid. (har en dotter på 14 mån och när jag väntade henne så fanns det en tvilling som försvann i v 6, då blödde jag likadant, därför har vi kollat nu). när jag gjorde VUL i måndag så sa bm att jag nog var i v 5+2. Skrev fel, hon mätte hinnsäcken til 8 mm, men det är ju fortfarande litet... hrmm...
    Jag får det till v. 6+4 i måndags om du hade äl två dagar efter positivt äl-test. Men så kan ju ägget simma runt i flera dagar innan det fäster så du kan vara ännu kortare gången + att det är jättesvårt att se så tidigt på vul. Har läst om dom som blivit tillbakaflyttade till innan mensen och det finns ju ingen chans att man blir gravid då. På RUL har de sen blivit tillbakaflyttade, fostret växta bara lite långsamt i början. Det behöver inte vara något fel!
  • AnnA1985
    mommytobe again skrev 2011-11-24 11:43:57 följande:
    Hej hej!
    Jag väntar nu mitt tredje barn, har en flicka som blir 2 år i februari samt en ängel som skulle komma till oss i början av jan....men det ville sig inte men nu är jag alltså stolt gravid och ska ha i juli!!!

tänkte höra om jag får vara med och skriva om livets(och magens) upp och nergångar???

stor kram

Hej och välkommen!
    Klart du får hänga på, är ju bara kul med fler tjejer här i tråden =) 
  • Soffiie
    Södermamma1974 skrev 2011-11-24 11:52:03 följande:
    jag var på vul i v 5+4 då var min hinnsäck 10 mm en vecka efter var den 12 mm och inget foster bara hinnsäck gulkropp  i fredags v 6+6 började ja få bruna flytningar och i  tisdags kom synda floden jag har blödit som en galning i två dagar blödit igenom kläderna och så med. idag var jag tillbaxs till gyn och allt nästan hade kommit ut självt. det var en så kallad ofrostig graviditet,,

Men innan allt detta trodde dem jag räknat fel  att jag var kortare gången än jag var egentligen men så var inte fallet tyvärr.. Hoppas det går bättre för dig.. jag tog ett hcg prov föresten förra fredagen v 6+6 det var på 7960
  • Södermamma1974

Hrmm, ja det var ju det där med tålamod, att vänta och se.... men sen får man ju höra så olika saker av alla, (bm, läkare, gyn mfl.) en del säger att hcg inte ökar om man fått missfall, andra att det kan öka som vanligt om kroppen inte förstår att det inte finns nåt foster. Är inget X iallafall, då de sett hinnsäck på rätt ställe. MA kanske, då verkar hcg öka, eller så är det en bebis!! läser man här så kan ju under ske! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012