• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Feah
    Ntme skrev 2011-11-23 19:50:21 följande:
    Hej!
    Jag funderar på att "kläcka" nyheten på julafton och skulle behöva lite tips på hur... Funderar på ngt roligt rim men sånt är jag värdelös på att komma på... Hur ska ni berätta och när? 
    "...i juletid.." rimmar på "...är jag gravid..".

Jag berättade för min pappa genom att skicka honom ett positivt gravtest på fars dag (utan någon förklaring till var det var för konstig "pinne" han packade upp). Vet inte om han fattade vad det var, eller om hans fru hjälpte honom. Men han var jätteglad när han ringde upp mig i alla fall, så det var en rolig grej!  Glad
  • Cizzi86

Vi...lr jag;) gjorde så att jag slog in ett par små stickade sockar och sen fick mamma öppna paketet. Plussade efter jul men sa att det va en sen julklapp. Hon fatta inget men syrran som va med fattade efter en liten stund:) gjorde samma till svärföräldrarna på nyår. Hade först en annan plan men orkade inte vänta. Beställde nämligen bodies där det stod Världens bästa mormor,farfar,farmot. 3st alltså och sen skulle jag slagit in de och gett men detta gick lika bra:)

• ma86

Jag lämnar gruppen. Har fått mitt tredje missfall nu. :( Så nu blir det utredning..

• Ntme

kan inte ladda upp bilder i bildtråden... Ngn mer som har problem? Ska träffa BM för första gången på måndag... Sen ska vi boka tid för ett VUL för att kunna se att det är okey...

Beklagar verkligen er som fått mf    

• Tolle83

Vi ska också berätta på julafton.. Vi ska ta en bild från vul:et vi ska göra den 5e och rama in och ge till föräldrar :)
    De finns massor av trådar med massa bra tips :)

• bevingad

Jag har redan berättat för mamma... skrev ett vykort med texten:
    " Hej mormor!
    Här är det varmt och skönt, ca 37 grader och jag simmar mycket...
    tyvärr kan jag inte vara med och fira jul med er i år, men i juli kommer jag så
    då ses vi , Längtar så tills dess!!! "

Ja... kanske har missat något men i stora drag skrev jag så
    Hon fattade inte ( hon kanske trodde men vågade inte tro) så hon fick ett paket med bebisstrumpor... då föll poletten ner

• stinurt

Tack så mycket för alla styrkekramar!
    Jag tror inte att det blir någon utredning här....
    Jag har ju ändå 3 barn sen tidigare...
    jag TROR att missfallen beror på att jag blivit gravid för fort  efter missfallen..
    jag har inte fått min mens någon gång mellan dem..
    Så nu ska vi vänta en månad och sen avgöra om vi orkar gå igenom allt igen eller om vi ev. inte ska ha fler barn...
    Har ju mina underbara 3 trollungar att titta på!
    Mina små hjärtan som gör att man orkar med allting i livet!
    Hoppas det går hur bra som helst för er alla och lycka till med graviditeterna!!Hjärta

• stinurt

ma86
    Jag skickar massor av styrkekramar till dig! jag vet vad du går igenom.. blöder konstant nu.... (har missfall nu)

• AnnA1985

Jag har inte berättat för min pappa.. Men känner att det kvittar. Han brydde sig inte i våras när min bror först försökt få tag på honom i 1 veckas tid, sen skickade han ett sms där det stod att pappa skulle bli farfar. Vilken dag som helst nu föds min pappas första barnbarn, men han har inte sagt ett pip till min bror, inte ens skickat iväg ett grattis. Dock ska v i berätta för gubbens familj på julafton... Känns väääldigt nervöst! Då hans familj är väldigt kristna, speciellt hans mamma, så vet jag inte hur speciellt hon kommer att reagera. Hon vill helst att vi ska gifta oss innan vi flyttar ihop. Dock har hon ett hjärta av guld, bara hennes tro som är lite gammal :p

• AnnA1985

Ja just det, vi bor inte ihop än jag och gubben, vi bor grannar.. han bor i lägenheten under mig :p Ganska smidigt de veckor han jobbar natt, men känner att vi är redo att flyta ihop nu efter 1 år 3 månader :D men att få tag i en 3a är inte det lättaste =/

Svar på tråden Juli bebis 2012