• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • mommytobe again
    AnnA1985 skrev 2011-11-24 12:16:24 följande:
    Hej och välkommen!
    Klart du får hänga på, är ju bara kul med fler tjejer här i tråden =) 
    Tack!!!

Är det era andras första eller andra......barn? Jag är redan  lite gravid-stor, vore kul att veta om andra också blir stora tidigt?

Blev stor tidigt i mina tidigare grav. med......
  • Angeliic
    mommytobe again skrev 2011-11-24 12:29:18 följande:
    Tack!!!

Är det era andras första eller andra......barn? Jag är redan  lite gravid-stor, vore kul att veta om andra också blir stora tidigt?

Blev stor tidigt i mina tidigare grav. med......
    Välkommen!  

Detta blir mitt andra barn om allt går bra. Känner att jag redan börjar få en liten svullen mage. Har hört dock att man gärna blir lite större när man väntar tvåan och uppåt. Så får väl se. Ska det växa i den här takten lär jag ju vara gigantiskt i slutet  
  • Engla80

Beklagar ma86 och er andra som fått MF... Gråter Håller tummarna för att allt går som det ska nästa gång!!

Vi har också redan berättat för närmaste familj och vänner! Alla vet att vi har försökt ett tag så nu när jag inte driker och har slutat röka så  förstod ju alla ändå... Vi gjorde inget speciellt utan sa det bara rakt ut! När min syster väntade sin kille så gjorde hon en lite söt sak, hon sa till sitt blivande barns kusin som då va typ 3-4år att hon hade en bebis i magen och att kusinen skulle berätta det för farmor vilket hon gjorde Glad

Jag mår som innan. Känner mig svullen om livmodern och mår lite illa när jag är hungrig men annars okej. Humöret hoppar upp och ner och jag är mer lätt irriterad än vanligt...

Imorgon är det inskrivning och jag hoppas på ett UL innan jul. Hade varit skönt att få kollat så allt är okej och att man är så långt som man tror.

• mommytobe again

Ja vi hade tänkt och vänta med att berätta för släkt och familj till jul, så nu måste ja typ gömma mig, det syns!

eller så får jag ha gigantiska tröjor och då ser jag fet ut.......jaja

Någon som har erfarenhet av tvillingar?när upptäcktes det?trodde de först att det va en?

• Tolle83

En sak ja undrar över är ofostrig graviditet. Hur märker man de?
    Ja är livrädd att ja inte ska se nåt hjärta de 5 e när ja ska göra mitt andra vul.. Kommer då vara i V 9 (8+6)
    men ja har inte haft en tillsynes till blod och symptomen går ju inte att missa..

• tundra

Hallå tjejer. Här ligger man i på dagarna med sonen men jag läser allt ni skriver. Mår bra varannan dag verkar det som - men när jag är dålig blir jag mest yr, trött och ser dubbelt ibland. Magen har svällt upp och ser fläskig ut så jag har dragit på mig mammabyxorna. Skööönt!
    Jobbigt att dölja graviditeten. Funderar på att avslöja det tidigare. Det är ju nu i början när man är som ynkligast som man vill ha sympati. Samtidigt vill jag helst vänta till efter inskrivningen den 14e. Och då är det ju nästan jul i alla fall! Hmm.

Beklagar alla i tråden som fått blödningar!

• MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-24 12:44:07 följande:
    En sak ja undrar över är ofostrig graviditet. Hur märker man de?
    Ja är livrädd att ja inte ska se nåt hjärta de 5 e när ja ska göra mitt andra vul.. Kommer då vara i V 9 (8+6)
    men ja har inte haft en tillsynes till blod och symptomen går ju inte att missa..
    Jag hade ofosterlig graviditet i somras och fick då en pytteblöding i slutet av v. 8. Mådde jätteilla, hcg ökade precis som det skulle och jag kände mig verkligen gravid. Livmodern var i den storleken den ska vara i v. 9 och allt fanns där förutom ett foster och jag fick skrapas två dagar senare. Hcg't sjönk och illamåendet gick över ca 2-3 veckor efter skrapningen. Iofs är jag helt säker på att de såg ett embryo på 4mm andra gången jag gjorde vul i v. 5 (kan ju inte hittat på att jag hörde henne säga det) så jag tror ju att det var ett MA jag hade. Det är därför jag inte tänker vänta och se nu när jag fått otroligt lite blod, hade inte ens sett det om jag inte granskat pappret.

Har man inga som helst symptom på att något skulle vara fel tycker jag att man ska utgå ifrån att allt är som det ska. Jag har haft två mf så därför ställer jag in mig på att det kan gå fel, men du känner dig gravid och har inte haft någon blödning, med andra ord tyder precis allt på att det ser bra ut där inne =)
  • Tolle83

Madlin
    Ja hoppas de. Jag har också haft 2 mf, vi har försökt l 3 år och blev nu ställda i kö för att göra ivf i januari..
    Men de tidigare mf va tidiga. De senaste hade ja inte märkt om ja inte gjort ett test.. De kom som en vanlig mens..
    De första var mer en katastrof. Då vi inte vet hur långt gången de va då ja nästan precis slutat me ppiller..
    Så nu har jahoppet med mig. Så här långt har de inte gått förut.

• Bellatrixx

Hej allesammans! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

Hittade denna tråd och skrev in mig, dock vet jag inte riktigt om det stämmer.. Hade nämligen ingen blödning på 2 månader och plussade igår, var ganska svagt ännu så antar att plusset är nytt.. Gjorde en uträkning på familjeliv och antingen är det den 31/7 eller 1/8 beräknad förlossning är. Räknade med att jag hade ÄL den 9/11.

Grattis till alla, och hoppas ni mår bra. Är det många som känner av det ännu?
    Här känns det inte annorlunda jämfört med att det gör lite ont i äggstockarna/livmodern,
    ska även på inskrivningssamtal den 12/12, såå spännande!

Är det någon som vet vad som händer lite på inskrivningssamtalet?
    Tar det lång tid innan man får se den lille?

• mommytobe again
    Bellatrixx skrev 2011-11-24 13:23:14 följande:
    Hej allesammans! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

Hittade denna tråd och skrev in mig, dock vet jag inte riktigt om det stämmer.. Hade nämligen ingen blödning på 2 månader och plussade igår, var ganska svagt ännu så antar att plusset är nytt.. Gjorde en uträkning på familjeliv och antingen är det den 31/7 eller 1/8 beräknad förlossning är. Räknade med att jag hade ÄL den 9/11.

Grattis till alla, och hoppas ni mår bra. Är det många som känner av det ännu?
    Här känns det inte annorlunda jämfört med att det gör lite ont i äggstockarna/livmodern,
    ska även på inskrivningssamtal den 12/12, såå spännande!

Är det någon som vet vad som händer lite på inskrivningssamtalet?
    Tar det lång tid innan man får se den lille?
    Ett Grattis är väl på sin plats:)

På inskrivningen går barnmorskan igenom dina personuppgifter,senaste mens och din nuvarande livssituation, lite bllodprover tas(för hepatit,HIV osv) du får också lämna ett kissprov.

Har du några frågor, går hon igenom detta med dej, och beroende på vilket landsting du är i erbjuder hon ett sk" Freja samtal" ang ev. KUB test......

det gör man genom kombinerat UL och andra prover för art se hur stor risk det är att ditt barn har en kromosomavikelse. Väljer du det får du se den  lille i typ v 13 men annars väntar det till v20 på RUL
Svar på tråden Juli bebis 2012